Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Vitorlás hírek

Friss vitorláshírek főként a magyar eseményekről, résztvevőkről!

Friss topikok

  • 1VOLÁN: Tibi! ne csigázz, hogy volt tovább? eleve az volt, hogy naponta írsz... (2009.10.10. 22:06) Leutazás
  • Carrotfield: Mik a hírek ? (2009.10.06. 14:28) Tengeri Bajnokság 2009 - Restart
  • gpont007: Grat! (2009.05.18. 10:38) Évadnyitó 2009 – Kacor Király
  • gpont007: mi egy szar cikk. Írói és vitorlázó szempontból egyaránt. Szánalmas újság lett ez a Metro, mióta k... (2009.03.21. 07:02) Cikk a Metropol ujságban
  • gergelyfy: Követtem a VB eseményeit, de gratulálni csak most gratulálok. (bár személyesen nem ismerem a kitűn... (2009.02.08. 18:15) Gondolatébresztő

Hamrák Péter interjú

2009.01.29. 21:07 | Pallus | Szólj hozzá!

Címkék: szentpétervár sailing jégvitorlázás hamrák péter dn eb 2009

 

Hamrák Péter a legeredményesebb DN versenyző kis hazánkban. Az idei EB-n elért 9. hely több mint bíztató a jövőre nézve. Erről is beszélgettünk, amit alább olvashattok.

 

-Talán kevesen tudják, mikor, hol kezdtél vitorlázni?
A Spariban kezdtem 30 éve, azaz 1979-ben.

- Mutasd be kérlek főbb pontokban a vitorlás pályafutásodat.
 A Spariban 1984-ig Otimist, Cadet, Moly, OK, 420. Majd 1985-ben a VVSI-ben 420, 1986-ban a Videotonban 470-es, és Spari újra 1993-tól ahol Repülő Hollandi, 49er, 18footer.

- Mikor, hogyan kezdődött a DN-ezés?
 A DN-ben már korábban ültem többször még a VVSI-ben, de a versenyzés 1999-2000-ben kezdődött Ambrózy Gyurci gyönyörű piros hajójában, az első rendszerváltás utáni hazai versenyeken. Majd megszeretve ezt a téli élvezetet 2001-ben vettem egy hajót Szigeti Misi-től. Ezt a végletekig alakítgatva kimentem az Észt VB-re 2002-ben, ahol Weöres Szagyi barátommal meglepődve tapasztaltuk, hogy mennyi mindent nem tudunk még a DN-ről. Itt ismerkedtem meg nagyon kedves Lengyel barátaimmal, akik elmondták az alapokat és segítettek a versenyzésben. A következő évben vettem is egy Lengyel hajót és hidat, ami már korszerűbbnek bizonyult az adott mércéhez. Elkezdtünk a Szagyival korcsolyát, hidat, árbocot és mindenféle kelléket saját kezűleg gyártani, ami nagyon sok tapasztalatot hozott a jó felszerelés megszerzésében. Sokat jártam ezután is Lengyelországba, ahol a Burczinszky testvérektől és édesapjuktól tanultam meg az élmezőnyhöz nélkülözhetetlen ismereteket.

- Eddigi DN eredményeid?

A Mo.-i. VB,EB-n 2004-ben kerültem be először az arany csoportba, ami nagy elégedettséggel töltött el a sok befektetett munka és idő ellentételezésére.2007-ben az amerikai VB-n 14. lettem, ekkor látszott először az eleje testközelből, ami igazi élmény volt. 2008-ban a lipnói VB nem sikerült túl fényesen VB 46. EB 33.

- Whyspars ( Weöres Hamrák Yachting ) cég hogyan alakult?
Fellelkesülve az eredményektől és látva a lehetőséget jobb árbócok készítéséhez, Weöres Szagyival és Pata segítségével elkezdtünk fejlett technológiájú árbócokat készíteni 2005-ben.

- Kinek gyártotok?

Leginkább lengyelek veszik jelenleg árbócainkat de finn és osztrák versenyzők is használják Agárdon készülő árbocainkat. A jelenlegi EB-n 6. 9. 11. 25. 37. volt a Whyspars árbócosok végeredménye az A csoportban.

- Miket csináltok? Kivel csinálod?
Speciális Korcsolyákat készítek és Why árbócokat a Szagyival és saját használatra hidakat.

- Mennyi időt töltesz a felszerelés készítésével?
Rengeteget... A DN-ezés lelke a műhelymunka.

- Az idei Eb-re Szentpétervárra kivel utaztál?
Hegyi Marcival.

- Milyen messze volt?
2300 km
- Milyen erős mezőny volt?
EB szintű, amerikai nem volt és hiányzott a németek eleje.

- Milyenek voltak az időjárási körülmények?  
A Finn öböl jege, ami visszafagyott kemény hóbol állt. Ettöl a pálya kicsit buckás, a korik erősen mozognak nagyobb sebességnél és ütik a jeget. Később elkezdett havazni és minden nap kicsit hófoltosabb lett a jég. Szél 5-6 majd 6-7 m/s nagyon kellemes kicsit elfordulós napközben erősödő.

- Milyen volt a lebonyolítási rend?
A DN versenyzés elég sajátságos a vitorlázáshoz képest. A verseny előtt meghatározzák a csoportbeosztásokat a versenyzők létszáma és ranglista besorolásuk alapján, és a rajt pozíciókat sorsolás útján. A kvalifikáció menete, hogy egy futam zajlik minden csoportban az utolsóval kezdődően, ahonnan az első 12 hajó megy a következő csoportba. Természetesen ott már van 12 szabad hely a rajtsorrendet is meghatározva, amit véletlenszerűen sorsolnak. A kvalifikációs futamok: D,C,B majd A ami már végleges csoportbeosztás és ezután felváltva B,A,C,A,D,A,B,C,D,A,.... természetesen az A csoportot erőltetve a kellő futamszám érdekében. A rajt egy dróttal kifeszített rajtvonalról történik, ahol a csoport fele jobbra, másik fele balra kezd futva, majd beugrik a hajójába a kezdeti sebesség elérésekor. Ez igen atletikus és technikás gyakorlat. Az első mindig jobbra rajtol a vonal közepéhez legközelebb, a második balra, így a jobb oldal 1,3,5,7,9...páratlan, míg a bal 2,4,6,... páros. Egy csoportban 50-nél nem lehet több hajó. A következő futamhoz az adott csoportban, a csoport előző befutási sorrendje adja meg a rajtpozíciót. A szokásos jobb csapás balcsapás van érvényben találkozásokkor, de hátszélben a tompább hajónak van előnye azonos csapáson és minden bójánál van belsőhely. Dolly bója és pályajel közötti átmenés azonnali kizárással jár. Bójaérintés szintén.

- Mit jelent, hogy A csoportos vagy? Hogy van átjárhatóság a csoportok között?
Minden versenyen van lehetőség a A-ba kerüléshez ranglista pontok nélkül is, de kicsit rizikós kipróbálatlan körülmények között az egy futam jó teljesítése minden csoportban és fárasztó...

- Milyenek voltak a rövid nappalok?
Érdekes, 10kor még sötét van reggel és 4 kor már sötét van D.U.-n

- Hol laktatok?
Kellemes Hotelben a parton, a hajóktól 100 méterre. A sör pont 10x került annyiba mint a boltban, kb. 1400 Ft. volt a csapolt. Egyébként volt szauna, masszázs és medence.

- Saját teljesítményedet hogyan értékeled?
 Jó fejlődés és alkalom, hogy tanulhatok a hibáimból. Akik megvertek, mind sokkal tapasztaltabb és rutinosabb versenyzők, igen komoly eredményekkel.

- Milyen felszerelést használsz?
A hajótest és vitorla kivételével mindent magam gyártottam. A hajótest lengyel, a vitorlák WB és North Sails.

- Minek köszönhető ez a fantasztikus eredmény?
Sok rákészülés a műhelyben, sok utazás külföldi versenyekre, és kezd lassan a tapasztalat is bejönni.

- Mik a terveid a jövőre nézve?
Sok minden, fejleszteni a felszerelést, többet versenyezni és a gyerekeimet megtanítani.

- Mit javasolnál annak, aki most akarja elkezdeni a DN vitorlázást?
Hobby szinten sok jeget kívánnék, mert felejthetetlen élmény a száguldás a jégen, versenyzési szándékkal rendelkezőknek azt, hogy fel kell készűlni egy rengeteg kitartást és pontosságot igénylő háttér munkára, amihez egyébként már rengeteg segítséget megkapnak a hazai mezőnytől is a kezdők.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása