Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Vitorlás hírek

Friss vitorláshírek főként a magyar eseményekről, résztvevőkről!

Friss topikok

  • 1VOLÁN: Tibi! ne csigázz, hogy volt tovább? eleve az volt, hogy naponta írsz... (2009.10.10. 22:06) Leutazás
  • Carrotfield: Mik a hírek ? (2009.10.06. 14:28) Tengeri Bajnokság 2009 - Restart
  • gpont007: Grat! (2009.05.18. 10:38) Évadnyitó 2009 – Kacor Király
  • gpont007: mi egy szar cikk. Írói és vitorlázó szempontból egyaránt. Szánalmas újság lett ez a Metro, mióta k... (2009.03.21. 07:02) Cikk a Metropol ujságban
  • gergelyfy: Követtem a VB eseményeit, de gratulálni csak most gratulálok. (bár személyesen nem ismerem a kitűn... (2009.02.08. 18:15) Gondolatébresztő

Gádorfalvi Áron interjú

2009.02.05. 18:32 | Pallus | Szólj hozzá!

Címkék: windsurf szörf 470 peking 2008 gádorfalvi áron rs x proximo sallai gábor

Riportalanyunk már szerepelt egy hírben a héten, Ő az, aki a szörföt 470-re cserélte, méghozzá Sallai Gabó oldalán bűvöli majd a spinakkert. Edzőjük Kelemen Tamás. A beszélgetést a www.windsurfing.hu oldalról kaptuk közlésre!

Miközben az olimpián megszerzett érmek csekély száma miatt általános csalódottság jellemezte a sajtóban megjelent beszámolókat, addig a magyar szörfversenyzők eredményeit és teljesítményét csak méltatni lehetett. A magyar szörf történelem eddigi legeredményesebb olimpiáján az újonc Detre Diána 22., Gádorfalvi Áron pedig 19. helyezést szerzett.

Nem kis teljesítmény ez, különösen igaz ez akkor, ha figyelembe vesszük, hogy a magyar szörf-olimpikonok mennyivel kisebb büdzsével készülhetnek fel a világ legjobbjainak megmérettetésére, arról nem is beszélve, hogy hazánkban télen csak szárazedzésről beszélhetünk, míg másoknak óriási előnye származik abból, hogy egész évben csúszhatnak a vízen.

A sikeres olimpiai után Áront kérdeztük, mik a tervei az elkövetkező 4 évre, drukkolhatunk-e neki Londonban?

Először is, engedd meg hogy gratuláljak! Te hogy értékeled az olimpiai részvételeteket?

Szerintem tisztességesen helytálltunk és jónak mondható az eredmény, persze én magammal szemben örök elégedetlen vagyok, szerettem volna az első 15-ben lenni, ami így utólag sem gondolom, hogy irreális célkitűzés lett volna. Ha jobban kijön a lépés, sikerülhetett volna.

Az időjárás előrejelzés ellenére volt néhány erős szeles futam. Ha végig gyenge szél fúj, talán jobban mehettem volna, bár nem voltam rossz erős szélben sem. Mindenképpen úgy gondolom, hogy jól mentünk, pláne ha összehasonlítjuk az ellenfelek felkészülési körülményeit, lehetőségeit a sajátunkkal.
Csodák nincsenek.. Szerintem sokkal nagyobb a magyar szörf sport lemaradása a többi nemzethez képest, mint amit az olimpiai eredmény tükröz.
A Didó is nagyon keményen készült és meg is van az eredménye.

Mi okozott nagyobb nehézséget? A mezőny volt erős, vagy a körülmények voltak kedvezőtlenek?

Mivel olimpiáról beszélünk magától érthetődő, hogy a mezőny nem gyenge. A világ legjobbjai erre a versenyre készülnek 4 éven keresztül, mindenki ezen a versenyen van csúcs formában.
A körülmények egészen mások voltak, mint amihez általában hozzászoktunk. Igen gyenge szél, erős áramlások, hatalmas hullámok nehezítették a versenyzést, a helyszín nem volt igazán alkalmas szörfös, vitorlás verseny rendezésére. Hogy szokjam a furcsa környezetet, az olimpia előtt háromszor utaztam ki Qingdaiba két hétre.

Voltak technikai zűrök is?

A felszerelést mindenki sorsolás után kapta meg, szóval elvileg mindenkinek egyforma cuccal ment. Nekem személy szerint inkább a verseny első felében voltak gondjaim - a latnikkal és a camberrel, ami többször is eltört futam alatt.

Mit gondolsz a folytatásról? Lesz 5. olimpiai részvétel is? Ha jól tudom a kor elvileg nem is lenne akadály?

A kor egyáltalán nem lenne akadály, inkább az inspiráció az, aminek híján vagyok.
Sok minden forog a fejemben, elég sok lehetőség áll előttem. Mivel gondolnom kell a megélhetésemre is, kis esélyét látom annak, hogy négy éven keresztül főállásban szörfözzek, de egyébként szívesen tenném. Az sem biztos, hogy megpróbálom a londoni olimpiát.
Szívesen foglalkoznék fiatalokkal, versenyzőkkel. Éppen ezért alapítottuk meg a Magyar Szörf Akadémiát, hogy egy új szörfös generációt neveljünk, akik közül, ha nem is Londonban, de később valaki átvehetné a helyemet.
A másik dolog, ami megjelent az életemben, az a vitorlázás. Még az is elképzelhető, hogy felhagyok a szörfözéssel, és csak a vitorlázással fogok foglalkozni, de ez még kialakulóban van.
Szóval sok minden eldől a télen, még igazán én sem látom tisztán mit hoz a jövő.

Van magyarországon ütőképes utánpótlás?

Sajnos egyáltalán nincsen! Azon leszek, hogy valami változás történjen, mert ha így marad, meg fog szűnni a magyar szörf sport.

Mi lehet erre a megoldás?

A szörf szövetségnek valahogyan inspirálnia kellene a magyar szörf klubokat, hogy neveljenek utánpótlás versenyzőket, vagy valahogyan vissza kellene csempészni a szörfösöket a vitorlás klubokba. Persze ez nem könnyű, és nem hoz gyors változást. Kellene valami hosszú távú program, valamilyen sportpolitikai irányvonal, hogy ne csökkenjen évről évre a versenyzők száma.

Tavaly nem te lettél a magyar bajnok, és úgy néz ki idén sem te leszel az. Hogy lehet ez?

A tavalyi évben még megpróbáltam megvédeni a címemet, de egy határidő túllépés miatt nem nekem ítélte meg a szövetség a bajnoki címet. Idén már meg sem próbáltam, igazán nem is tartom fontosnak. Aki egy kicsit jobban benne van a versenyzésben, az láthatja, hogy mekkora színvonalbeli különbség van köztem és a többiek között. Nincsen számomra jelentősége. Az olimpiai felkészülés eléggé megnehezítette azt, hogy elinduljak a hazai bajnoki fordulókon.

Tervezed-e hogy indulsz más osztályokban is, vagy szigorúan csak az RS:X bajnokságra összpontosítasz?

Jelenleg 16. helyen állok az RSX világranglistán, szóval a Magyar RSX bajnokság nem kihívás számomra. Ha nem találok támogatókat, hogy folytathassam a nemzetközi pályafutásomat, akkor nem valószínű, hogy fogom folytatni az RSX versenyzést. Lehetséges, hogy egy kicsit elmegyek az élvezet irányába és kipróbálom a szlalom, formula, speed versenyeket. Idén is próbálkoztam kíváncsiságból, hogy mire vagyok képes a speed versenyen és kölcsön felszereléssel egész jó eredményeket értem el. Előfordulhat tehát, hogy más vizekre evezek, majd meglátjuk mit hoz a jövő.

Mik a terveid a következő szezonra?

Szeretnék egy kicsit foglalkozni a Magyar Szörf Akadémiával, vagyis megnézni, hogy van e igény a klubra, amellett pedig inkább vitorlázni fogok és egy kicsit szörfözni is.

www.windsurfing.hu

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása