Naptár

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Vitorlás hírek

Friss vitorláshírek főként a magyar eseményekről, résztvevőkről!

Friss topikok

• 1VOLÁN: Tibi! ne csigázz, hogy volt tovább? eleve az volt, hogy naponta írsz... (2009.10.10. 22:06) Leutazás
  • Carrotfield: Mik a hírek ? (2009.10.06. 14:28) Tengeri Bajnokság 2009 - Restart
  • gpont007: Grat! (2009.05.18. 10:38) Évadnyitó 2009 – Kacor Király
  • gpont007: mi egy szar cikk. Írói és vitorlázó szempontból egyaránt. Szánalmas újság lett ez a Metro, mióta k... (2009.03.21. 07:02) Cikk a Metropol ujságban
  • gergelyfy: Követtem a VB eseményeit, de gratulálni csak most gratulálok. (bár személyesen nem ismerem a kitűn... (2009.02.08. 18:15) Gondolatébresztő

Split februárban - 470-es és Laseres szemmel

2009.02.26. 22:40 | Pallus | Szólj hozzá!

Címkék: edzőtábor split laser 470 giba sigmond andrás miso váradi imre

A válogatott téli bázisán februárban is folytatódott a felkészülés. A 470-es osztály most első alkalommal volt résztvevője a tréningnek, míg a Laseresek már voltak itt decemberben. Két beszámoló, egy 470-es, egy Laseres szemszögből.

Utolsó irományom decemberben készült Imperiában. Azóta tényleg nem sikerült vízre szállni a csapatnak több okból kifolyólag. Ezeket most nem részletezném.

Az idei első edzőtáborba kedd reggel (10-én) délután indultunk. Éjjel érkeztünk meg. A csapat megint más, most már talán tényleg egy végleges felállás. Váradi Imi - Serke Áron ismét együtt, Szamódy Totó - Bárdos Mihály meg még mindig együtt. Az edző, aki vitt minket, nem más Sigmond András, ismertebb nevén Giba. Ő adta a minden reggel illetve délután ismételt terhelést. A vízen Ivan Bulaja horvát származású osztrák válogatott edző foglalkozott velünk. Edzőtársaink voltak az osztrák ifjú titánok is. (Elméletileg a lány csapat is, de velük nem sokat találkoztunk a vízen.)

Miután összeszereltük a hajókat, várnunk kellett a szél hiányának okán. 4-kor azonban szétrobbanva energiától, kimentünk. 1 órát kreutzoltunk különböző feladatokkal, végül kivontáztak minket. Olaj volt az Adria. Másnap persze már nem. 3-5 celsius, szél 20 csomó körül, pöffök azért csattogtak rendesen. Giba szerint végre kikötői hangulat volt. 3 órát edzettünk, ilyen időben ennél többet nem nagyon lehet. Legalább a nap végig sütött - sokat számít az ember kedvének. Délután még egy kis kondi, vacsora, alvás.

Másnap ugyanez. Csak most már vettem sapkát meg kesztyűt. Lehet, hogy ezek hiánya miatt fáztam tegnap. Ma már biztosabban álltam a hajó oldalán, de ezzel szerintem mindenki így volt. A szél ma is fújt rendesen, de nem annyira, mint tegnap.

Az utolsó napra kis szelet vártunk. Nem az volt. Eddigi legnagyobb szelet sikerült kifognunk, a szokásos 3 fok mellé. A vízen erősödött be a szél. 30-35 csomós befúvások mellett 20 csomós alapszél. Izgalmas volt az biztos. Imiék technikai okok miatt feladták a küzdelmet, úgyhogy az edző futamokon csak az AUT 437 és a HUN 19 (mi) vettünk részt. Mi csak egyet borultunk aznap, az osztrákok többet. De jó kis futamok voltak. Az új Pannon Sails grósszal és spível voltunk kint. Mindkettő jól szuperált, bár a grószról nem lehet ennyi idő alatt véleményt mondani. Miután kiértünk még gyorsan kajáltunk egyet a szállodában, lefürödtünk, majd hazajöttünk.
            Hajók várnak lent minket, március 1-én megyünk vissza.

Írta: Bárdos Mihály, alias Miso

Február első hetében vettünk részt az első horvátországi edzőtáboron, Splitben, hogy megkezdjük a vízi felkészülést. Az edzőtábor célja a téli időszak utáni visszaszokás volt. Sajnos a válogatott csak alacsony számban tudott részt venni, de a már korábban leutazott radiálosok csatlakoztak hozzánk, így négyen tudtunk közösen edzeni.

A napok során fokozatosan erősödő szél tökéletesen hozzájárult a tervezett cél eléréséhez. A tábor során a kialakult napirend szerint töltöttük az időt: ébredés után reggeli torna, majd reggeli, 11 óra körül vízre szállás. A vízi feladatok nagy része az egymáshoz viszonyításra szorítkozott. Hosszú cirkálószakaszokat mentünk, adott időközönként fordulókkal. A 15 perces menetek nagyban hozzájárultak az erőnlét fejlesztéséhez is. A cirkáló szakaszok után a megfelelő körülményeknek (szélerő, hullámok) köszönhetően hosszú hátszeleket tudtunk menni. Nekem eleinte elég sok problémám volt a hajó megindításával, de ahogy a napok teltek, egyre biztosabban éreztem a hullámokat.

Az ott töltött néhány nap során remek időt fogtunk ki: a hőmérséklet mindig 10-15 fok között mozgott. Sajnos az utolsó két, erősebb szeles edzésen eltört egy-egy alsótagom, így már nem tudtam végig élvezni az utolsó napon a 30 csomós szélben a hátszelet, ami nagyon tetszett. Pótárboc híján úgy döntöttünk, hogy egy nappal előbb hazajövünk, mert már csak egy ép alsótag maradt. Még éjfél előtt Füredre értünk, és még a Sportbál végére is benéztünk.

Köszönjük a lehetőséget a részvételre, reméljük, a továbbiakban is tudunk még ilyen szuper edzéseket eltölteni.
Böröcz Bence

forrás: www.byc.hu

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.