Naptár

július 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Vitorlás hírek

Friss vitorláshírek főként a magyar eseményekről, résztvevőkről!

Friss topikok

  • 1VOLÁN: Tibi! ne csigázz, hogy volt tovább? eleve az volt, hogy naponta írsz... (2009.10.10. 22:06) Leutazás
  • Carrotfield: Mik a hírek ? (2009.10.06. 14:28) Tengeri Bajnokság 2009 - Restart
  • gpont007: Grat! (2009.05.18. 10:38) Évadnyitó 2009 – Kacor Király
  • gpont007: mi egy szar cikk. Írói és vitorlázó szempontból egyaránt. Szánalmas újság lett ez a Metro, mióta k... (2009.03.21. 07:02) Cikk a Metropol ujságban
  • gergelyfy: Követtem a VB eseményeit, de gratulálni csak most gratulálok. (bár személyesen nem ismerem a kitűn... (2009.02.08. 18:15) Gondolatébresztő

Cikk a Metropol ujságban

2009.03.19. 13:31 | Pallus | 1 komment

Nagy lehetőséget kapott az AC Sailing Team profi legénysége azzal, hogy egy üzletember segítségével (aki egyébként már régóta megszállottja ennek a sportnak) nevezett az RC44-es hajóosztály one design (azonos súly, vitorlaméret, felszereltség stb.) versenysorozatára.
 
 
Láng Róbert, az Adriatic Challenge tulajdonosa, aki egyébként a hajó kormányosa is, arra vállalkozott, hogy a legjobb magyar vitorlázókat maga köré gyűjtve (a csapat tagjainak eddig elért eredményei alapján) elindul a vitorlázók körében a „hajózás F1-ének” is nevezett megmérettetésen. Költséges sport lévén szponzorok nélkül szinte lehetetlen sikert elérni a nemzetközi szintéren. A támogatók anyagi hozzájárulásától függően idén legalább három futamon szeretnének rajthoz állni az első igazi nagyhajós csapat tagjai. Ez lendületet hozhat a hazai vitorlázásba is, hiszen sok más tengeri nemzetet megelőzve adódhat alkalma egy magyar csapatnak ilyen presztízskörben is kipróbálnia magát.

Az RC44 egy – a nevéből is adódóan – 44 láb (13,35 méter) hosszú, könnyű és jól manőverezhető one design hajó. Amellett, hogy az egyik legkönnyebb és legmodernebb vitorláshajó, amelyet osztályversenyekre használnak, több mint negyven év versenyzési és hajózási tapasztalatát is magában foglalja. Csúcstechnológia.

A kivitelező – Paulovits Dénes

Russell Coutts egy magyar mérnök műhelyét bízta meg azzal, hogy az általa papírra vetett terveket valósággá formálja. Az együttműködés gyümölcsöző: eddig 21 hajóból áll az RC44-es flotta. Ezek fényében nem meglepő, hogy a hozzáértők Paulovits Dénest tartják az ország leginnovatívabb hajóépítőjének.

A háromszoros Amerika Kupa-győztes új-zélandi Russell Coutts az ismert hajótervező mérnökkel, Andrej Justinnel közösen alkotta meg a „tengerek egyik királynőjét”. Coutts kifejezetten versenyzésre tervezte ezt a gyönyörű hajót.
Coutts elképzelése szerint egy olyan vitorlást szerettek volna építeni, amelyik különleges versenyélményt képes nyújtani. Szerinte ez olyan, „mintha egy sportautód lenne egy összkerékhajtásúval szemben”.

A hajó némi szereléssel elhelyezhető és szállítható egy 40 lábas nyitott konténerben. Ez egyébként a hajó tárolását is egyszerűvé teszi. Megálmodásánál figyelembe vették, hogy nemcsak tengeren, hanem nagyobb tavakon is használható legyen: a vitorlázat tervezésénél ügyeltek arra is, hogy gyengébb szélben is jól vitorlázható legyen a hajó.
Az RC44-et – a könnyű tárolás és szállítás érdekében – úgy építették meg, hogy a hátsó üreges rész leszerelhető, 4 láb hosszúságot nyerve ezzel. Az árboc is két részre szerelhető szét, ami szintén elősegíti a könnyű tárolást.

Tervezett versenyek

Május 26–31. első verseny, Traunsee (Ausztria)
Július 7–12. második verseny, Malcesine (Olaszország)
Szeptember 29–október 4. harmadik verseny, Marseille (Franciaország)


Nagy lehetőséget kapott az AC Sailing Team profi legénysége azzal, hogy egy üzletember segítségével (aki egyébként már régóta megszállottja ennek a sportnak) nevezett az RC44-es hajóosztály one design (azonos súly, vitorlaméret, felszereltség stb.) versenysorozatára.
 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gpont007 2009.03.21. 07:02:10

mi egy szar cikk. Írói és vitorlázó szempontból egyaránt. Szánalmas újság lett ez a Metro, mióta kitették a Matyit