Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Vitorlás hírek

Friss vitorláshírek főként a magyar eseményekről, résztvevőkről!

Friss topikok

  • 1VOLÁN: Tibi! ne csigázz, hogy volt tovább? eleve az volt, hogy naponta írsz... (2009.10.10. 22:06) Leutazás
  • Carrotfield: Mik a hírek ? (2009.10.06. 14:28) Tengeri Bajnokság 2009 - Restart
  • gpont007: Grat! (2009.05.18. 10:38) Évadnyitó 2009 – Kacor Király
  • gpont007: mi egy szar cikk. Írói és vitorlázó szempontból egyaránt. Szánalmas újság lett ez a Metro, mióta k... (2009.03.21. 07:02) Cikk a Metropol ujságban
  • gergelyfy: Követtem a VB eseményeit, de gratulálni csak most gratulálok. (bár személyesen nem ismerem a kitűn... (2009.02.08. 18:15) Gondolatébresztő

Velence-taviak a csizma szárán

2009.04.15. 07:47 | Pallus | Szólj hozzá!

Címkék: the vitorlázás laser sailing péch fanni mátyás viktor

Március 23-án, hétfő hajnalban indult el kis különítményünk, -mely 5 versenyzőből, és 1 edzőből állt- az Olaszországi Follonicában rendezendő Európa Cupa versenyre. Országúton leküzdendő táv 1100 km. Az utat 13 óra utazással letudtuk, a végén némi navigációs félrevezetéssel. A délután folyamán még volt időnk a hajókat lepakolni, találkozni az előző, Luganói versenyről érkező másik 6 versenyzővel, és a velünk utazó Huszka Matyit átladni az edzőjének. Ezután már csak a szállás megszerzése, és elfoglalása volt hátra, amit szintén kipipáltunk. Vacsi, alvás

Az utazás fő célja válogatottunk számára válogatóverseny az idei Európa bajnokságra, a többi versenyző számára edzés, nemzetközi mezőnyben való megmérettetés, tapasztalat szerzés, és még ami ezzel jár.
 
1. edzésnap, március 24.
Hajószerelés, és a helyszín feltérképezése után (erről majd később) terveztünk vízre szállni, 12 óra körül, ugyanis informátorunk szerint 13 óra előtt nem lesznek futamok. A parti megbeszélés, és a feladatok kiosztása után,- mielőtt vízre szálltunk volna,- a 4,7-es csapatot a parton tartottam. Ez utóbbi jó döntésnek tűnt, és ők sem nagyon tiltakoztak, miután végignézték néhány sporttársuk vergődését az elindulással. Itt néhány szó a helyszínről. A vízre szállási lehetőség a következő: homokos tengerpart bukóhullámmal + rohadó növényi törmelék + kikötő kotrásból származó iszap + 200 m bokáig érő víz + szemből fújó szél. Ezek leküzdése utána radiálosokkal próbáltunk edzeni. Volt, aki nem jutott el az edzés helyszínéig sem, az időközben 30 csomó fölé erősödő szélben. Geri, Vitya, Johnny egész jót edzett, kiegészülve Bakóczy Robival.
A nap mérlege: 2 felsőtag törés, 2 vitorla szakadás, 1 svert törés.
 
2. edzésnap, március 25.
A második edzésnapon ideális körülményekre ébredtünk, a szél 15 csomó körül, és más irányból fújt, könnyebb vízre szállási lehetőséget ígért, a nap sütött, ezzel egyenes arányban nőtt a jókedv. 3,5 óra intenzív edzés 5 db 4,7 és 11-12 Laser együtt a BYC-esekkel, és a Sparisokkal. Nagyon jó nap volt.
 
3. edzésnap, március 26.
Harmadik napon rövidebb edzést terveztem a másnapi verseny előtt. Az idő gyönyörű, 20 csomós szél, napsütés, egyre több hajó a vízen. Mi ismét együtt a többi magyarral. Nagy hullámok, sok hajóvezetéses gyakorlás, versenyre hangolódás. Ismét egy hasznos nap.
 
Március 27. első versenynap
A rendezők 2 külön pályára tették a legnagyobb létszámú Radiál mezőnyt (200 fölött) és a 4,7 standard mezőnyt. Az osztály további csoportokra lettek osztva, minden reggel újra sorsolták a csoportbeosztást, amiket színekkel különböztettek meg. A verseny 2 körös trapéz pályán zajlott. A második kör után rövid cirkáló befutóval. Az egymás utáni csoportokat külső és belső köre különítették el, és a lee pont kapu volt. Az ’egyszerre 2 pályán’ problémát úgy oldottuk meg, hogy a sokak által ismert Palkó, olasz edzőbarátunk vállalta a 4,7-es pályát, mert neki volt standardos versenzője is. Én vállaltam a Radiált, az Ő embereit is. Ezért előre is elnézést, de a 4,7 –ekből jóval kevesebbet láttam, és kevesebbet írok. A LR pálya kb. 30 perc vitorlázásra volt a kikötőtől. A futamok 18-25 csomós szélben, és 1,5-2 m-e hullámokban zajlottak. Versenyzőink 3 csoportban voltak szétszórva. Először rajtolt a sárga, majd a kék és piros csoport. A rajtok közötti időeltérés, és a különböző pályák miatt viszonylag nehéz volt követni a versenyt, pedig látványban nem volt hiány, erről a szélerő gondoskodott.
1. futam: Vitya, Johnny, Geri a sárga csoportban, csak Vitya rajtol jól, a többiek beragadtak. Kékeknél Málna, Petter rosszul rajtol. Pirosban Sebi szintén. Nehezen boldogulnak a fiúk a 60 fős csoportokban, és a hosszú rajtvonallal. Málna, Sebi, Petter a szélerővel is küzd. Vitya a 25. hely körül halad, Geri 30., Johnny az 50. körül, s ezek a helyek a befutóig nem változnak.
Málna, Petter a mezőny második harmadában vitorlázik, a befutóban Petter érkezik jobb helyen. Pirosban Sebi a mezőny végén abszolválja a futamot. Míg várom a piros befutót, elkezdődik a sárga rajtja, úgyhogy nem látom a 2. futam rajtját. Kékek rajtjára felérek, de rossz rajtokat látok Málnától és Pettertől. Pirosban Sebi egész jól elindul. A szél erősödik, már az élmezőnyben is elkezdődik a fetrengés. Johnny 20. körül, Vitya s Geri pár hellyel hátrébb. A második hátszél végén Johnny borul, majd Vitya is, így Geri kerül közülünk a legjobb helyre. Befutóban 19 körül Geri, 27 körül Vitya, 30 körül Johnny. Kékeknél Petter végigmegy tisztességgel. Málna, Sebi zárják a futamot, nekik túl sok volt a vége.
 
Március 28. második versenynap
Felhős idő, déli szél; 18 csomó, minimális áramlás.
Sárga csoport: Vitya, Johnny, Petter, Málna. Visszalőtt rajt. Másodikra elmegy. Vitya, Petter jól rajtol, Johnny, Málna beragad. Vitya jó sebességgel halad, megpróbálom a futamot végigkövetni, így viszont nem látom a piros rajtot, ahol Sebi, és effGeri küzd. 1 krajc végén Vitya 20 körül, Petter utána pár hellyel, Johnny 40 körül, Málna 5 hajót ver. Befutónál Vitya 22., elégedett lehet. Petter 36., Johnny 40., Málna 48.
Piros csoport Geri 30., Sebi 53.
Negyedik futam: Sárga csoport megint a másodikra megy el a rajt, ami csak Vityának sikerül jól, a többiek nem tudnak első sorból elmenni. Sajnos Vityát is lerohanják, így a vége is gyengébben sikerül; 30. Johnny 40., Petter 49., Málna 55.
Most a piros csoportot követem végig. Náluk is visszalövik a rajtot, itt csak általános visszahívás van. A rajt csak harmadikra megy el, közben megérkezik a sárga csoport befutni, ezzel némi káosz alakul ki, de később kitisztul a kép. Sajnos Geri, és Sebi rajtja igen rosszra sikeredik, és ezek után 60-as mezőnyben nagyon nehéz előre jutni. A végére nagy küzdelemben Geri 35. Sebi 54. helyet csinál.
 
Március 29. harmadik versenynap
A rendezőség parton tartja a mezőnyt erős szél miatt. Pihenőnap, egy kis délutáni száraz edzéssel. Készülünk az utolsó napra, mikor is 3 futam is lehet…..még nincs lejátszva!!
 
Március30. negyedik versenynap
Idő javul, déli szél 10 csomó, tegnapi nagy hullámok megmaradtak, áramlás minimális.
Sárga csoport Johnny, Vitya, Petter, de Petter betegség miatt parton marad. A többiek jól rajtolnak, bár Johnnynak a kis szél nem kedvez.
Kékeknél Málna, visszalőtt rajt, majd viszonylag jól elmegy.
Piros csoportban Geri, Sebi, a rajt nem sikerül jól.
Sárgáknál Vitya 23., Johnny 58., helyen jönnek be.
Kékben Málna 55., a gyengébb szélben nem találja a fonalat.
Pirosban Geri felküzdi magát 32.-nek, Sebi 57 lesz.
Hatodik futamban a sárgáknak újabb visszalőtt rajt, fekete zászló. 3. próbálkozásra mennek el. Vitya rossz oldalán a vonalnak, így a végére is csak 32-nek jön. Johnny 47-el zár.
Piros csoportban Geri, és Sebi mindketten lecsúsznak a rajtnál. A végére leáll a szél. Sebi 57., Geri 48. helyet csinál. A szél 180 fokot fordul, ezzel meghiúsul a 7. futam. Irány a part, pakolás, indulás, 1100 km vár ránk.
Végeredmény
195 hajóból a legjobb magyar Bakóczy Robi 21.
Mátyás Vitya 88.
Földesi Gergő 100.
Böröcz Bence 102.
Bathó Péter 113.
Héjj Ádám 116.
Hunfalvy Péter 151.
Kovács Dániel 161.
Bak Sebestyén 178.
 
Úgy érzem a számok magukért beszélnek, van még pótolni valónk, de ezért mentünk, hogy tanuljunk, és a srácok tapasztalatokat szerezzenek. Az edzésekkel együtt 6 nap intenzív vitorlázás a szezon elején mindenkinek a hasznára fog válni.
 
4.7-ből 125 hajó indult, két csoportra osztva.
A végeredmény Huszka Matyi 48.
Péch Fanni 63.
Héjj Viki 70.
Virág Zsófi 86.
Héjj Eszti 100.
 
Mint említettem nem láttam a versenyt, csak az esti megbeszélésen tájékozódtam a futamokról. Az első napi nagy szél egy kicsit megviselte a csapatot. Gyengébb szélben viszont Fanni, 4., Viki 7. helyet is tudott elérni, ami mindenképpen bíztató  jel. Mindenki fő versenye az augusztusi Európa Bajnokság Finnországban. Addigra kell a legjobb formát elérni. Addig még sok edzés és verseny vár a lányokra itthon és külföldön egyaránt.
 
Mindenkinek jó szelet!                                                                                                                                                                                                                                                                                             
Zsombi
 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása