Naptár

július 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Vitorlás hírek

Friss vitorláshírek főként a magyar eseményekről, résztvevőkről!

Friss topikok

  • 1VOLÁN: Tibi! ne csigázz, hogy volt tovább? eleve az volt, hogy naponta írsz... (2009.10.10. 22:06) Leutazás
  • Carrotfield: Mik a hírek ? (2009.10.06. 14:28) Tengeri Bajnokság 2009 - Restart
  • gpont007: Grat! (2009.05.18. 10:38) Évadnyitó 2009 – Kacor Király
  • gpont007: mi egy szar cikk. Írói és vitorlázó szempontból egyaránt. Szánalmas újság lett ez a Metro, mióta k... (2009.03.21. 07:02) Cikk a Metropol ujságban
  • gergelyfy: Követtem a VB eseményeit, de gratulálni csak most gratulálok. (bár személyesen nem ismerem a kitűn... (2009.02.08. 18:15) Gondolatébresztő

Évadnyitó 2009 – Kacor Király

2009.05.18. 10:03 | Pallus | 1 komment

Érdekesen alakult ez a hétvége. Az eredeti terveknek megfelelően szombaton beneveztünk a Paquita nevű hajóval a versenyre. Reggel a megbeszéltek szerint mentünk a komphoz, hogy átjussunk Siófokra a hajóhoz. A kompon ülve jött a telefon, hogy nem indul a hajó, így kezdtem magamba roskadni. Ekkor jutott eszembe, hogy tegnap együtt vitorláztam a Kacor Király legénységével, felhívom őket. Még Földváron voltak, de nyitottak voltak az együttműködésre. Kompról le, kompra fel, vissza Tihanyba. A THE-ben még belefért egy ital a bárban, majd felszálltunk a hajóra. A versenyirodán át tudtuk íratni a nevezést, így nyugodtak voltunk. Két csapattagért mentünk még Füredre. Blisterrel hamar odaértünk a friss délnyugatiban, felvettük őket, majd irány a rajtterület. A pálya Füred-Alsóörs-Tihany-Füred.

Eleinte a part menti oldal tűnt jobbnak, de a fogyatkozó szélben már a vízi oldal látszott előnyösebbnek. A csőből szép frissülések terjedtek le, így eldöntöttem, hogy itt rajtolunk. Így is lett, rajtunk az egyik legjobb volt a mezőnyben, hamar ki is léptünk. A Sponzor Wanted hamar ellépett alattunk, de egy assoval tartottuk a lépést.  3 perc után blister fel, bár elég sokat rágták a fülemet, hogy spinakkerezzünk. Egy még nem látott vitorlát nem kockáztattam, maradt a blister. A frissülésekben szépen ejtegetve haladtunk, és jól álltunk a többiekhez képest. Középen a Fantomot azonosítottuk spivel, és a Classica is látszott a part mellett. A szél fogyni kezdett. Ekkor egy halzolás balcsapásra, majd a lavór előtt vissza. Sokan beültek Csopak után a part alatt, de szerencsésen kikerültünk őket. A Nemere II.előtt vettünk a bóját, és kicsit dél felé nyitottunk. Előnyünk kb. 400 m volt a második Classicával szemben. Harmadik helyen az Arwen érkezett. Hasonló taktikával vitorlázott a három hajó. Mi X35-ösökkel küzdöttünk egészen addig, amíg a szél le nem állt. Elindult egy északi vonat a part a alatt, így ide igyekeztem volna én is. Ez hiba volt, mert aki tőlem délre húzott, nem járt rosszul. Classica vonalba ért alattunk, és mintha egy gigászi csörlővel húznák, el is ment alattunk, miközben a lavórokat vizsgálgattuk. Füred határában az Arwen beejtett alánk, kikerülte a lavórt, és meglépett. A helyzet nem volt vidám, de nem adtuk fel. 0.0-át mutatott a sebességmérő sokáig, majd jött valami kis lehelet. A várakozó kishajók között megindultunk 2 csomós sebességgel, az ellenfelek álltak. Szépen becsúsztunk föléjük, közel a tihanyi jel.
 A gyorsabb hajók is itt vannak a környéken, abszolútban 15-ben vagyunk. Előttünk a Kacor, Nemere II. egy X-35-ös, mögöttünk Classica, Arwen, Sirocco. 100 méteren belül a két osztálytárs. A víz olaj. Rícserrel csorgunk. Arwen blistert húz, de nem áll ki, kissé lemarad. Classica 2 méterre tőlünk. Az áramlás nyugatias. Csorgunk, de nagyon lassan. Hol van még a füredi cél. Picit erősödik a szél, talán kiállna a blister. Felhúzatom, de a bekötés nem sikerült, egy torz háromszöget húzunk fel. Közben a Classica is spit ránt, mi meg átkötözünk. Ismét felhúzás. Amint felér a vitorla az árboc tetejére, leesik. Patentsekli. Imádom ezeket a pillanatokat. Néhány káromkodás hagyja el a számat a két manőver miatt. Marad a rícser. Közben a szél változik, északiasodik. Ejtett menetben kezdünk cirkálni a cél felé. Közben a Sirocco elmegy a Classica alatt, akikhez képest most van 150 méter előnyünk. Igen ám, de jön a Sirocco. Ha elmegy fölöttünk, végünk. Üzletet kötök Cimbivel, hiszen Ő utol akarja érni a Nemerét. Alattam megy el, de nem takarom. A Classica közelít ránk. Lefaragja az előny nagy részét, marad 1 hajóhossz közöttünk. Magasságban és távolságban is ennyi. Az Arwen blistert húz, de nem bírja, lemarad. A végjáték két résztvevős. A két hajó azonos sebességgel halad, nincs különbség. A célvolnal rendező hajó felőli vége lenne a kedvező, de nekem ellenfelemet kell figyelni. Az agyamba adrenalin szökik. A fiúk balanszírozzák a hajót, ahogy szükség van, Ők is izgulnak. Végül a cél előtt 200 méterrel felmegyek ellenfelem vonalába, hogy ne érjen meglepetés a cél előtt közvetlenül. Így picit nő az előnyünk. Beejt mögénk, de megyünk vele, és végül 16 másodperccel megnyerjük az évadnyitó versenyt Nautic osztályban.
Azt számolom, hogy valahol 15 körül végeztünk abszolútban, de végül 12., nem vagyok csalódott. Az abszolút második is csupán fél órával ver meg minket. Osztályunkban 15 egység rajtolt el, ami nagyon szép szám, és csupán ketten adták fel a versenyt. Második helyen végzett a Classica, akik remekül versenyeztek, harmadik helyre pedig az Arwen érkezett.
A díjkiosztón sok gratulációt fogadunk, de főleg a Geronimoé esik jól. Sajnos a Classica nem jött át az átadóra. Jövő héten Mihálkovics Emlékverseny. Ez az egyik kedvenc versenyem, úgyhogy mi indulunk. Pénteken Földvár térségében edzést tart a kacor Király csapata. Akinek kedve szottyan egy kis összemérésre, az nyugodtan csatlakozhat.  

Eredmények: http://www.hunsail.hu/files/272090/evadnyito2009_ere.xls

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.