Naptár

február 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28

Vitorlás hírek

Friss vitorláshírek főként a magyar eseményekről, résztvevőkről!

Friss topikok

  • 1VOLÁN: Tibi! ne csigázz, hogy volt tovább? eleve az volt, hogy naponta írsz... (2009.10.10. 22:06) Leutazás
  • Carrotfield: Mik a hírek ? (2009.10.06. 14:28) Tengeri Bajnokság 2009 - Restart
  • gpont007: Grat! (2009.05.18. 10:38) Évadnyitó 2009 – Kacor Király
  • gpont007: mi egy szar cikk. Írói és vitorlázó szempontból egyaránt. Szánalmas újság lett ez a Metro, mióta k... (2009.03.21. 07:02) Cikk a Metropol ujságban
  • gergelyfy: Követtem a VB eseményeit, de gratulálni csak most gratulálok. (bár személyesen nem ismerem a kitűn... (2009.02.08. 18:15) Gondolatébresztő

Kedd - Kényszerszünet

2009.10.19. 22:20 | Pallus | Szólj hozzá!

Az egész éjszaka fújó szél nem akar csillapodni. A kormányosin elhangzik, hogy 3 pályát akarnak ma tartani. A mezőny nagy része még vitorla nélkül van, így halasztás. Óránként hosszabbítják, végül eltelik a nap. Felrakjuk a megjavított génuát, a stoppert kicserélik. Rendezzük a sorainkat, fogy a sonka és a bor. Jönnek szomszédolni, és miss Pinakker csodájára járnak az emberek.

Hétfő - túra, bora....

2009.10.19. 22:15 | Pallus | Szólj hozzá!

A reggeli kormányos megbeszélésen elhangzott, hogy durva vihart várnak délutánra. Ennek ellenére 60 mérföldes pályát jelöltek ki, ami számomra érthetetlen volt, de sebaj, versenyzünk. Ma Barabás Évi is a hajó legénységéhez tartozott, jó észrevételei voltak. Friss, 20 csomó körüli szélben együtt rajtolt a mezőny némi halasztás után, és cirkálni kellett egészen az első checkpointig.

Jól jöttünk el a rajtból, de amikor a második hajóra akartunk fordulni, a génua elakadt. Elment ezzel 2 hajó. Kicsit emeltem a hangomat, mivel még túl is cirkáltuk magunkat. Ekkor jött a következő móka, Gál Pista előttünk keresztve jobbcsapáson. Ejtek, de mivel neki nincs sebessége csak sodródik oldalra. Az utolsó pillanatban pánikszerű menekülés, inkább fordulok, mintsem összetöröm a két úszóházat. Végül 4.-nek vettük a bóját, és innen mindenki húzott a nyílt vízre. Összedugtuk a fejünket Douglas navigátorral, és a döntés egyértelmű volt, mi balról megyünk a szigetnek. Itt kisebbek a hullámok, a szél ereje azonos és rövidebb. Ráadásul a szél is kedvezően fordult, így abszolut 8. körül jöttünk ki a sziget mögül. 42-esek és 44-eseek is voltak mögöttünk. Éppen Rujákék elé értünk ki, de ők reffelt nagyvitorlával gyorsabbak voltak. Megőriztük helyünket a fordulóig, majd a félszeles rohanásban utolértük Berecz Zsombiékat, előttük vettük a jelet. Spit nem akartam húzni, hiszen első nap lenullázni a cuccot nem túl szerencsés. Ruji húzott, el is ment a check pointig, de ott nem vette a bóját úgy, ahogy kellett volna. Beértünk a szigetek közé, eső, erős lökések, majd a szél leállt. Ekkor jött az északi kasza. Hirtelen 12 fokot hűlt a levegő, és 50 csomó fölött fújt a szél.

1-es reff, megy a vezényszó. Kevés. 2-es reff, nem megy! A lazy zippjét beette a csiga a bummon. Remek. Akkor fock be. Nem megy a roller! Közben jön a rádión az üzenet, verseny törölve! Motort kapcsolunk, a génua nem jön. A stopper letörik, végül a vitorla is lejön, de szakadtan! Eltesszük és védett helyet keresünk a szigetek között. Csodálkozó emberek a parton. Szerencsére van a hajóban fűtés, így amikor kockára fagyva benézek a kabinba, rövidnadrágos, rövidujjas emberkéket látok, akik esznek, isznak, emaileznek. Douglassal nyomjuk végig, végül 3 óra múlva kikötünk. Este vacsi, pihi. A futam törölve, felháborodok.

 

 

 

 

Edzésnap

2009.10.19. 11:12 | Pallus | Szólj hozzá!

Némi magyarázkodásra lenne szükség, hogy végül miért nem írtam. Valamiért ez a blogos rendszer nem működött kint kifogástalanul, és a hosszú napok után sok erőm sem volt mindig hozzá.

De akkor maradjunk a vasárnapnál. Az eső elálltával némi hajószerelés, majd dél körül kifutottunk. A gyenge szélben gyakoroltunk szinte mindent, de nem voltam elégedett a látottakkal, a dupla spi-schott rendszer nem működött igazán. 6 órát voltunk vízen. Este irány a megnyitó, ahol jó volt a táp, majd némi tánclépésekkel fárasztva magunkat aludni tértünk Bloody Mary-re!

Az alvás nekem keserves volt, horkoló tagok, csattogó kötelek...

Biograd

2009.10.10. 22:38 | Pallus | Szólj hozzá!

Nos ma egész nap pihentem, városnéztem és dolgoztam egy keveset. Délután némi nehézség árán felvett a csapat, akik Majoross Beával egészültek ki, mivel tegnap kiderült, hogy két ember mégsem tud jönni velünk.

Átértünk, átvettük a hajót, a neve Bloodymary. Belaktuk a hajót, regisztráltunk, ami nem ment könnyen. A keuciót nem fogadták el bankkártyáról, sőt, még az üdülőhelyi díjat sem lehetett fizetni, mondván tovább kell adniuk. Röhej.

Szarvas vacsorára, némi borocska, és megérkezett a délkeleti szél, némi esővel. Holnap edzésnap, kiváncsi vagyok milyen lesz egy ekkora bödön.

Leutazás

2009.10.10. 18:53 | Pallus | 1 komment

Utoljára 2006-ban jártam Horvátországban, akkor Splitben, a Finn EB-n szerepeltem. Az utak akkor még nem voltak ilyen szinten készen, mint most. Mivel pénteken vizsgázom, le akartam érni előző nap, hogy kipihent lehessek. Egyik csapattársam, Gábor is pont jött volna le, ezért csatlakoztam hozzá. Székesfehérváron vett fel, ahová Édesapám transzportált, köszönet neki érte! Szóval végig autópálya! Jó ezt leírni, de igaz. A határon némi gubanc támadt, amikor a vámos benézett a csomagtartóba. Ennyi cucc két embernek kicsit sok. Benézett a hűtőládába, ahol legalább 30kg kaja volt, és megtalálta a csapat ruhákat, azt gondolta róluk, hogy seftelni visszük. Kipakoltatta a csomagtartót, a crew list megmutatása kicsit segített, hogy elhiggye, nem csempészünk. Az én táskámat is átnézte, amiből elővillant egy fóliázott ruha. Magyarázkodnom kellett, de végül engedett utunkra. Végül 6 óra körül értünk Zadarba. Gábor kitett a szállásomnál, majd továbbment Tribunjba. Én elindultam némi élelem után, de mivel ünnepnap volt, csak egy kisbolt volt nyitva. Vettem némi kenyeret, és az otthoni rávalókkal vacsoráztam egyet. A vizsgadrukk megvolt, tanultam még keveset.

 

Szép reggelre ébredtem, de kevés volt az alvás. Elkértem a bicajt, és reggeli után nekiindultam megkeresni a vizsga helyszínét. 5 km-re volt, könnyen meglett. Rövidnadrágos idő, szél alig. Befizettem a vizsga díját, közölték, hogy 13 órakor fogok sorra kerülni. Beültem egy kávézóba némi internet erejéig, olvastam egy kicsit, majd visszatértem a minisztérium elé, ahol találkoztam egy magyar csoporttal. Betagozódtam hozzájuk. Kiderült, hogy nem magyarul fog menni a vizsga, mert nincs az a vizsgáztató, hanem angolul. Remek, gondoltam. Végül is a csoport végén sikerült levizsgázni, főleg a térképismeretre mentek rá. 3 óra után már a kezemben volt a jogsi, elégedetten indultam el egy távoli kikötő irányába, ahol egy óriási karbon árboc csúcsosodott. Ez egy maxi volt, a Madex. Óriási méretek, csigák, csörlők. Megérte eltekerni idáig. Csevap-burgerest kerestem, de nem leltem, így a supermarket mellett voksoltam. Bevásároltam a főzéshez, és szépen megvacsoráztam. Kellett az étek, mert letekertem 20km-t, és a reggeli óta nem ettem semmit sem.

 

Számoljunk kicsit

2009.10.06. 19:23 | Pallus | Szólj hozzá!

Biztosan sokan utánaszámoltak már, mennyibe kerül egy hajó számára a Tengeri Bajnokság 2009-ben. Lássuk tételesen, hogy mi mennyi.

Alapul nézve egy Bavaria 47-est vettem. 9 emberrel számolva:

- A hajó nevezési díja: 550 Euro

- Személyenkénti nevezési díj 150 Euro x 9 = 1350 Euro

- Hajóbérleti díj: 2160 Euro

- Spinnaker: 100 Euro

- Transit log: 100 Euro

- Kaució: 3000 Euro

- Idegenforgalmi adó: 7Kn/fő/nap x 9 x 8 = 504 Kn

 

Összesen: 4260 Euro + 3000 Euro kaució + 504 Kuna.

Euro árfolyam  270 Ft, a Kuna 37 Ft. 

 

Tehát 1 150 200 Ft + 18 648 Ft = 1 168 848 Ft + 810 000 Ft kaució a lenti hajós költségek.


 

Utazás:

650 km x 2 = 1300 km

9 fő = 3 autó

autópályadíj 280 Kuna/ auto x 3 = 10 360 x 3= 31 080 Ft

Üzemanyag: 10 Liter / 100 km = 130 liter x 3 = 390 L  

1 Liter 300 Ft --> 390 x 300 = 117 000 Ft

És akkor még amortizáció, ami 35 Ft / km, összesen 35 x 1300 * 3 = 136 500 Ft.


 

Étkezés:

Befizetsz fejenként 100 Euroért ami összesen 900 Euro = 243 000 Ft


Hajó+verseny: 1 168 848 Ft

Utazás: 284 580 Ft

Étkezés minimál szinten: 243 000 Ft

 

ez összesen: 1 696 428 Ft + 810 000 Ft kaució!

 

Szép summa...

Ha saját erőből akar valaki elindulni, az 188 492 Ft! 

Ha szponzor van, akkor még 500 Euro a hirdetés, + a matricák + daruzás ha szükséges...

Kíváncsi lennék a véleményetekre!

 

Válság van!

2009.10.06. 14:47 | Pallus | Szólj hozzá!

A tavalyi rekordszámú nevező után idén mélyrepülésben van a nevezők száma. Jó esetben összejön a 40 induló, de könnyen előfordulhat, hogy ennyi sem lesz.

Nem kevés csapat vonta vissza előnevezését anyagi okokra hivatkozva, ez hangzott el a sajtótájékoztatón a rendezők oldaláról. A tavalyi sikeren felbuzdulva lefoglaltak idénre 70 hajót, ami nem kis merészség. Sőt. Állítólag ki is fizették őket előre! Mondjuk meglepne, ha egy ilyen üzletember ekkora baklövést követne el maga ellen. Ha így lenne, akkor miért nem kezdik el lastminute értékesíteni a hajókat? Vagy az nem lenne fair a többiekkel szemben? 

A gyerek csapatok között is csupán 3 fix induló van. Többen anyagi gondokkal küzdenek, köztük a nagymúltú VVSI csapata. Ők még keresik a megfelelő megoldást, és remélem, el tudnak majd indulni!

Az időjárást böngészve látszik, hogy hétfőre lehülés, és bora vár a mezőnyre. Kíváncsian várom, hogy változik e az előrejelzés a következő napokban.

Tengeri Bajnokság 2009 - Restart

2009.10.05. 22:29 | Pallus | 1 komment

Címkék: adria team kész 47 sailing tengeri bajnokság bavaria

Üdvözlet mindenkinek!

Régóta nem jelentkeztem, de ennek okait most nem kezdem felsorolni. A lényeg, a tengeri bajnokságról napi beszámolókkal, képekkel, videóval jelentkezünk.

Évadnyitó 2009 – Kacor Király

2009.05.18. 10:03 | Pallus | 1 komment

Érdekesen alakult ez a hétvége. Az eredeti terveknek megfelelően szombaton beneveztünk a Paquita nevű hajóval a versenyre. Reggel a megbeszéltek szerint mentünk a komphoz, hogy átjussunk Siófokra a hajóhoz.

Brokernet-Uniqua Sailing Team sajtóanyag

2009.05.15. 08:41 | Pallus | Szólj hozzá!

Címkék: lisa litkey:farkas kékszalag2009

A BROKERNET-UNIQA Sailing Team tavaly már bizonyított a szakmai közönség előtt, amikor Litkey Farkas vezetésével győzelmet aratott a „legek” vitorlásversenyeként számon tartott Kékszalagon. A csapat az idei szezonra nagy reményekkel, valamint a gyönyörűen felújított Lisa vitorlással készül.

Leégett az Irokéz

2009.05.05. 21:16 | Pallus | Szólj hozzá!

Az elmúlt hét elején leégett az ábrahámhegyi TVSK kikötőjében az Irokéz 70-es cirkáló.

O'PEN BIC - AZ INNOVATÍV GYERMEK VITORLÁSHAJÓ

2009.04.27. 22:06 | Pallus | Szólj hozzá!

Most kezdene a gyermeked vitorlázni? De nem szereti az Optimistet? Ha 35 és 65 kg között van a súlya, akkor az O'Pen Bic a legmegfelelőbb választás számára! A kis hajó könnyű, tetőcsomagtartón szállítható, és 10 perc alatt vitorlázásra kész! Teste polietilén, ami ellenáll a sérüléseknek, így nem gond, ha egy kikötés nem teljesen sikerül. A világon 34 országban használják már, és ez alól országunk sem kivétel.
 
Most akció keretében 2009. május 18-ig kedvezménnyel vásárolhatja meg raktáron lévő hajóink egyikét. Egy komplett hajó vásárlása esetén a sólya-kocsit és a takaróponyvát ajándékba adjuk! Ára: 2400 Euro.
 
Bővebb információ: www.sailingcenter.hu/openbic  

J24-el olaszországban

2009.04.26. 22:35 | Pallus | Szólj hozzá!

A tavasszal 2 magyar J24-es egység is több alkalommal részt vett az olaszországi Téli Regattán. Litkey Farkas és csapata az amerikai Annapolisban megrendezendő J24-es világbajnokságra készültek fel a tengeren, Kovács Zoltán csapata - Weöres Mártival és a lányokkal megerősítve - pedig a 2009-es balatoni szezonra edzettek. A felkészülésük csúcspontja a XXII. Pasquavela 2009 verseny volt, amiről (már hagyományosan) Farky írt egy rövid beszámolót.

Edzőtábor Zadar 2009.

2009.04.26. 22:32 | Pallus | Szólj hozzá!

 

Edzőtábor Zadar 2009.
Immár hagyományosnak mondható, hogy a THE csapata, amennyiben az időjárás nem engedi a balatoni edzések korai megkezdését, a szezon első edzőtáborát a horvátországi Zadarban tartja.

Melges nyílt nap Tihanyban

2009.04.22. 18:00 | Pallus | Szólj hozzá!

Az alábbi video a www.hajoablak.hu oldal által készített anyag. Még több hasonló anyaghoz látogass el a weboldalra!í!--more-->

http://www.hajoablak.hu/hajotesztek/137-melges-nap-tihanyban-.html

Izola Spring Cup 2009

2009.04.20. 20:17 | Pallus | Szólj hozzá!

A szokásoknak megfelelően idén is húsvétkor került megrendezésre a Spring Cup Izolána. Klubunkat 4 hajó képviselte, 1 420-as, 1 Laser standard, és 2 Laser Radial. Kedden április 7-én délután indultunk Budapestről. Szűk 5 óra utazás után elfoglaltuk szállásunkat. Örömmel vettük tudomásul, hogy uszoda, és kondi terem is van a szállodában, amit díjmentesen tudtunk igénybe venni.

Wossala-Vezér-Németh a harmadik helyen

2009.04.17. 08:06 | Pallus | Szólj hozzá!

Címkék: vitorlázás sailing wossala györgy soling

A Soling osztályban is elkezdődött a szezon, így a legaktívabb egység, a Wossala György vezette hajó is nekikezdett.

Velence-taviak a csizma szárán

2009.04.15. 07:47 | Pallus | Szólj hozzá!

Címkék: the vitorlázás laser sailing péch fanni mátyás viktor

Március 23-án, hétfő hajnalban indult el kis különítményünk, -mely 5 versenyzőből, és 1 edzőből állt- az Olaszországi Follonicában rendezendő Európa Cupa versenyre. Országúton leküzdendő táv 1100 km.

Optimist edzőtábor, Krk

2009.04.13. 21:34 | Pallus | Szólj hozzá!

A szél először keleti, aztán később Délire fordulva állandósodott. Ennek nagyon örültünk, hisz volt aki vitorlát tesztelt a csapatból, voltak kezdők és volt aki egy ideje nem ült már hajóba.

I. Adriatic Challenge Tavaszi Regatta

2009.04.10. 07:48 | Pallus | Szólj hozzá!

Tuss Miklós az utolsó nap tudott győzni, bajnok a Fekete Sereg

Az I. Adriatic Challenge Tavaszi Regatta utolsó versenynapján, a rövid túrafutamon az összetettben vezető Fekete Sereg nem indult, hiszen a bajnoki címük már biztosított volt az előző napok eredményei alapján.

I. Adriatic Challenge Tavaszi Regatta

2009.04.09. 07:45 | Pallus | Szólj hozzá!

Detre megszerezte első futamgyőzelmét

A Tavaszi Regatta negyedik napján három pályaversenyt rendeztek. A nyolc csomós szélnél erősebbet is el tudtak volna viselni a versenyzők, de ahhoz elég volt, hogy a vízi rendezőség elindítsa a futamot. Ez a pályaverseny meghozta a Detre S. T. első győzelmét. A kreutz bója kerülésénél még a Székely Antal kormányozta Surgicare csapata vezetett, Detre Szabolcs csak a negyedik helyen fordult.

I. Adriatic Challenge Tavaszi Regatta

2009.04.07. 18:30 | Pallus | Szólj hozzá!

Címkék: adria vitorlázás sailing adriatic challenge pomucz tamás

Fekvőtámasz verseny a parton

A Tavaszi Regatta harmadik napjára két futamot tervezett a szervező, egy rövid navigációs és egy pályaversenyt. A reggeli kormányos értekezleten még teljes szélcsend uralkodott, így Hantó István, a vízi főrendező halasztott. Mialatt a versenyzők várták a szelet, a parton többen fekvőtámasz versennyel múlatták az időt, amit a mezőny egyik sportos hölgy tagja nyert.

I. Adriatic Challenge Tavaszi Regatta

2009.04.07. 08:42 | Pallus | Szólj hozzá!

Delfinek üdvözölték a mezőnyt

A Tavaszi Regatta második napján már kora reggel a kellemes áprilisi napsütés fogadta a versenyzőket, aminek azért örült a mezőny, mert egy hosszú túrafutamot kellett teljesíteniük. Az előző napi rövidebb túrán jól ráhangolódtak a versenyzők a tengerre, és persze a rajtnál is figyelmesebbek voltak, így érvényes volt az összes csapat futama.

I. Adriatic Challenge Tavaszi Regatta

2009.04.06. 09:06 | Pallus | Szólj hozzá!

Címkék: adria adriatic challenge bavaria42 match pomucz tamás tuss miklós

Négy vitorlázó olimpikon részvételével rajtolt a 12 Bavaria 42 Match vitorlás fedélzetén az egy hétig tartó Tavaszi Regatta mezőnye az Adrián, Biogradban.

Silwell Kupa - Elhalasztva

2009.04.05. 21:38 | Pallus | Szólj hozzá!

Címkék: vitorlázás agárd sailing idénnyitó silwell

A mai nap ott folytatódott, ahol tegnap abbamaradt, tehát a szélcsend volt az úr.