Naptár

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Vitorlás hírek

Friss vitorláshírek főként a magyar eseményekről, résztvevőkről!

Friss topikok

• 1VOLÁN: Tibi! ne csigázz, hogy volt tovább? eleve az volt, hogy naponta írsz... (2009.10.10. 22:06) Leutazás
  • Carrotfield: Mik a hírek ? (2009.10.06. 14:28) Tengeri Bajnokság 2009 - Restart
  • gpont007: Grat! (2009.05.18. 10:38) Évadnyitó 2009 – Kacor Király
  • gpont007: mi egy szar cikk. Írói és vitorlázó szempontból egyaránt. Szánalmas újság lett ez a Metro, mióta k... (2009.03.21. 07:02) Cikk a Metropol ujságban
  • gergelyfy: Követtem a VB eseményeit, de gratulálni csak most gratulálok. (bár személyesen nem ismerem a kitűn... (2009.02.08. 18:15) Gondolatébresztő

Litkey Farkas és a J24 III. rész

2009.03.14. 08:00 | Pallus | Szólj hozzá!

Címkék: litkey farkas j24

Litkey Farkas és csapata a második helyről búcsúzik a Trofeo Crispo Kupától és negyedik helyen zárták az olasz Téli Regattát.

Litkey Farkas és csapata az olaszországi Monte Argentario-ban rendezett Trofeo Crispo Kupán jelenleg a második helyen állnak, a kupa március 22-i utolsó fordulójára már sajnos nem tudnak elmenni, így ezzel a kiváló eredménnyel búcsúztak. A szintén itt, Olaszországban rendezett Téli Regattát pedig összetettben az előkelő negyedik helyen zárták. Gratulálulunk a remek szerepléshez a csapatnak!

Itt olvashatjátok az eseményről készül beszámolót:

Harmadik rész…

Hétvégén ismét Monte Argentario. Utoljára voltunk itt a télen. Legközelebb Húsvétkor jövünk. Március 7-én, szombaton erős szél és ragyogó napsütés fogadott minket a kikötőben. Hat hajó készülődött a Trofeo Crispo aktuális futamaira. Mióta itt vagyunk ez a legnépesebb és egyben legerősebb mezőny. A flotta négy legjobb csapata, Kovács Zoliék és mi alkotjuk a mezőnyt. Szavunk nem lehet. Húsz csomós szél fúj, kiváló ellenfelek, tökéletes edzés. Fél egyre van kiírva a rajt, mi tizenegykor kint vagyunk. Először fokkal a borulás óta. Mindannyian tartunk egy kicsit a dologtól. De azért hauzolgatunk, persze csak óvatosan. Kijön Massimo, a helyi menő is. Az első haulz után feldőlnek. Aztán csendesedik valamennyit, de nem kérdés, hogy fockkal kell menni. Az első futamban jól jövünk el a rajttól. Marmalettával küzdünk. Nagyon ügyes csapat. Hátszélben lecsendesedik a szél hozzá is fogunk a cseréhez, de aztán visszafrissül. Marad a fock. Ezt a futamot nyerjük, így eddig a Trofeo Crispon négy futamból négyet nyertünk. Massimo gyenge ma, mint a harmat. Ötödik lesz, Zoliék harmadikok. Új csapat van, Lám Annamari és Brencsán Dávid váltotta Bálintot a hajóban, így most ők is öten vannak. Verseny után edzettünk egy jót ketten. Mindenki nagyon elfáradt. Este az állomás melletti lepukkant, de kitűnő konyhával és született vendéglátósokkal felszerelt restiben fantasztikus halvacsorát rendeztünk. A hely felfedezése Kovács Zoli csapatát illeti.

Vasárnap csendesedett a szél. Tizenegykor van a rajt, szokás szerint egy órával korábban kint vagyunk. Génuás menet van, nem érezzük annyira a hajót ma. Minden jó, de nem eléggé. Viszont három futamot is rendeznek. Negyedik, második és harmadik helyeket gyűjtünk. Megmutatjuk a taljánoknak, hogy be lehet futni félszélben golyóval is. Ez a nap legjobb eredménye. Massimo – új kormányossal – mind három futamot torony magasan nyeri. Mi Marmalettával küzdünk, de kettő egyre kikapunk. De nagyon jó edzés volt a három másfél órás futam. Zoliék ma gyengébbek hatodik, nyolcadik és ötödik helyeket futnak. Összetettben két nem rajtolt futammal és egy kiesővel a zsebünkben negyedik helyen zárunk, Zoli csapata, négy nem rajtolt futammal tizenegyedik. A Trofeo Crispót második helyen hagyjuk itt, amelyen az eddig elvitorlázott kilenc futamból csak ötön vettünk rész.

Hétfőn kilenckor megyünk vízre. Gyenge szél van hatalmas döghullámokkal. Néha felerősödik valamelyest. Örülünk neki, mert a gyenge szelet alig volt alkalmunk eddig gyakorolni. Fordulók billentése, balanszírozás van programon. Délben aztán megjön a beígért szél. Gyorsabban és határozottabban érkezik. Mire lecseréljük a génuát már húzhatjuk le a grószt is. A pöffök pörölyként csapnak le a hegyről. Meg-meg fektetik a hajót. Jól cirkál fok alatt. Kikötünk és elpakolunk. Legközelebb április kilencedikén jövünk.

www.cnva.it
www.ycss.it

Litkey Farkas

forrás: www.j24.hu

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.