Naptár

október 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Vitorlás hírek

Friss vitorláshírek főként a magyar eseményekről, résztvevőkről!

Friss topikok

  • 1VOLÁN: Tibi! ne csigázz, hogy volt tovább? eleve az volt, hogy naponta írsz... (2009.10.10. 22:06) Leutazás
  • Carrotfield: Mik a hírek ? (2009.10.06. 14:28) Tengeri Bajnokság 2009 - Restart
  • gpont007: Grat! (2009.05.18. 10:38) Évadnyitó 2009 – Kacor Király
  • gpont007: mi egy szar cikk. Írói és vitorlázó szempontból egyaránt. Szánalmas újság lett ez a Metro, mióta k... (2009.03.21. 07:02) Cikk a Metropol ujságban
  • gergelyfy: Követtem a VB eseményeit, de gratulálni csak most gratulálok. (bár személyesen nem ismerem a kitűn... (2009.02.08. 18:15) Gondolatébresztő

Hétfő - túra, bora....

2009.10.19. 22:15 | Pallus | Szólj hozzá!

A reggeli kormányos megbeszélésen elhangzott, hogy durva vihart várnak délutánra. Ennek ellenére 60 mérföldes pályát jelöltek ki, ami számomra érthetetlen volt, de sebaj, versenyzünk. Ma Barabás Évi is a hajó legénységéhez tartozott, jó észrevételei voltak. Friss, 20 csomó körüli szélben együtt rajtolt a mezőny némi halasztás után, és cirkálni kellett egészen az első checkpointig.

Jól jöttünk el a rajtból, de amikor a második hajóra akartunk fordulni, a génua elakadt. Elment ezzel 2 hajó. Kicsit emeltem a hangomat, mivel még túl is cirkáltuk magunkat. Ekkor jött a következő móka, Gál Pista előttünk keresztve jobbcsapáson. Ejtek, de mivel neki nincs sebessége csak sodródik oldalra. Az utolsó pillanatban pánikszerű menekülés, inkább fordulok, mintsem összetöröm a két úszóházat. Végül 4.-nek vettük a bóját, és innen mindenki húzott a nyílt vízre. Összedugtuk a fejünket Douglas navigátorral, és a döntés egyértelmű volt, mi balról megyünk a szigetnek. Itt kisebbek a hullámok, a szél ereje azonos és rövidebb. Ráadásul a szél is kedvezően fordult, így abszolut 8. körül jöttünk ki a sziget mögül. 42-esek és 44-eseek is voltak mögöttünk. Éppen Rujákék elé értünk ki, de ők reffelt nagyvitorlával gyorsabbak voltak. Megőriztük helyünket a fordulóig, majd a félszeles rohanásban utolértük Berecz Zsombiékat, előttük vettük a jelet. Spit nem akartam húzni, hiszen első nap lenullázni a cuccot nem túl szerencsés. Ruji húzott, el is ment a check pointig, de ott nem vette a bóját úgy, ahogy kellett volna. Beértünk a szigetek közé, eső, erős lökések, majd a szél leállt. Ekkor jött az északi kasza. Hirtelen 12 fokot hűlt a levegő, és 50 csomó fölött fújt a szél.

1-es reff, megy a vezényszó. Kevés. 2-es reff, nem megy! A lazy zippjét beette a csiga a bummon. Remek. Akkor fock be. Nem megy a roller! Közben jön a rádión az üzenet, verseny törölve! Motort kapcsolunk, a génua nem jön. A stopper letörik, végül a vitorla is lejön, de szakadtan! Eltesszük és védett helyet keresünk a szigetek között. Csodálkozó emberek a parton. Szerencsére van a hajóban fűtés, így amikor kockára fagyva benézek a kabinba, rövidnadrágos, rövidujjas emberkéket látok, akik esznek, isznak, emaileznek. Douglassal nyomjuk végig, végül 3 óra múlva kikötünk. Este vacsi, pihi. A futam törölve, felháborodok.

 

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.