Január 10-én rendezték Agárdon a Nelson Hajólízing kupát a DN osztályú jégvitorlások részére. Az osztály neve a Detroit News újság rövidítése, mely annak idején pályázatot hirdetett olcsó jégvitorlás tervezésre. Ez a ma legnépszerűbb modell lett a befutó a pályázaton, de mára már csöppet sem nevezhető olcsónak. Egy nemzetközi szinten is versenyképes hajó ára másfél-kétmillió Forint körül van, és folyamatos fejlesztést illetve karbantartást igényel. Egy versenyen egy hajótest, egy árboc, 3 vitorla és 3 szett korcsolya használható. Az árbocok, mivel rendkívül nagyot hajlanak, nem csupán karbonból, hanem speciális üvegszövetből vannak. Korcsolyából sokféle létezik igazodva a mindenféle jég és hóviszonyokhoz. Nehéz viszont eldönteni, hogy melyik hármat nevezze a versenyre, melyek lesznek a legmegfelelőbbek a versenynapokra.
Hazánkban a jégvitorlás élet az ezredforduló környékén kezdett megélénkülni. Ebben az időben még főleg a régi járgányok kerültek leporolásra, de már megjelent pár új építésű hajó is. Az évek során nemzetünk bekapcsolódott a nemzetközi vérkeringésbe, és ennek köszönhetően 2004-ben Keszthelyen Világbajnokságot rendezhettünk. Legeredményesebb versenyzőnk Hamrák Péter, aki rendkívül sok időt és energiát fektetett a jégvitorlás versenyzésbe. Ennek köszönhetően az arany csoportban vitorlázhatott már több világversenyen. Hamrák mellett Weöres Szabolcs és Hegyi Marci is aktív nemzetközi résztvevő, az osztály motorjai. Fejlesztéseik, ötleteik lendítik előre a magyar jégvitorlázást. Hamrák és Weöres közös fejlesztésű árbocot gyártanak agárdi műhelyükben. Erről bővebben a www.whyspars.hu oldalon olvashatnak. Why=Weöres and Hamrák Yachting. Az árbocok mellett gyártanak még korcsolyákat, rendkívül magas minőségben.
Szombaton szél alig lengedezett, így némi halasztással indult a Nelson Hajólízing Kupa. A tervekkel ellentétben nem az ún. nagypályán, hanem a rendező Alba Regia SC. előtti jégen került megrendezésre az 5 futam. A délies szél a tó ezen részén volt talán a legerősebb. Összesen 17 versenyző sorakozott fel a rajtvonalon, közöttük jó pár classic osztályban versenyző egység. A classic hajók nem rendelkeznek üveg vagy karbon árboccal, visszafogottabb technika. Az up and down rendszerű pályán 3 kört kellett teljesíteni egy futam alatt. Az elsők többnyire lekörözték a mezőny végén közlekedőket. A következő sorrend alakult ki. Abszolút: 1. Hamrák Péter M 53, 2. Weöres Szabolcs M 51, 3. Epacher Péter M 27. Classic: 1. Kutassy László M 28, 2. Varga Lajos M , 3. Szigeti Stacey M 8
Vasárnap a szél még kevésbé volt a versenyzőkkel, alig fújt valami. Persze a csúcs gépeknek nem kell sok szél ahhoz, hogy elinduljanak, de néha még nekik is kevés volt. A 16 induló végül 4 futamot és egy félbeszakítottat élt meg ezen a napon. Az élmezőnyben megint ugyan azok voltak megtalálhatóak, de a szél néhány emberrel csúnya tréfát űzött. Hol fújt, hol nem fújt. Döntő volt a rajtsorrend, a jégen nem látható szél miatt igazán szerencse dolga is volt. Eredmények. Abszolút: 1. Weöres Szabolcs M 51, 2. Hamrák Péter M 53, 3. Stubits Dávid M 20. Classic: 1. Kutassy László M 28, 2. Beliczay Márton M , 3. Szigeti Stacey M 8.