Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Vitorlás hírek

Friss vitorláshírek főként a magyar eseményekről, résztvevőkről!

Friss topikok

  • 1VOLÁN: Tibi! ne csigázz, hogy volt tovább? eleve az volt, hogy naponta írsz... (2009.10.10. 22:06) Leutazás
  • Carrotfield: Mik a hírek ? (2009.10.06. 14:28) Tengeri Bajnokság 2009 - Restart
  • gpont007: Grat! (2009.05.18. 10:38) Évadnyitó 2009 – Kacor Király
  • gpont007: mi egy szar cikk. Írói és vitorlázó szempontból egyaránt. Szánalmas újság lett ez a Metro, mióta k... (2009.03.21. 07:02) Cikk a Metropol ujságban
  • gergelyfy: Követtem a VB eseményeit, de gratulálni csak most gratulálok. (bár személyesen nem ismerem a kitűn... (2009.02.08. 18:15) Gondolatébresztő

Gráfel Vince interjú

2009.02.12. 17:40 | Pallus | Szólj hozzá!

Címkék: tihany the cadet 420 gráfel vince regős attila gerencsér gergely optimist utánpótlás vitorlázás

Gráfel Vince az egyik leg ígéretesebb tehetség kis hazánk vitorlás ifjoncai között. Táborban kezdte, majd végigjárva a szamárlétrát ma már 420-as osztályban versenyez. Szerintem jövő ilyenkor már mint 470-es versenyzővel fogunk vele beszélgetni, akinek célja a 2016-os olimpia lesz!

 

 
 -Hány éves vagy? 
16 éves vagyok, júliusban töltöm be a 17-et.
 
- Mikor kezdtél vitorlázni?
Először 2001-ben voltam táborban Kenesén. Nagyon tetszett így kértem a szüleimet hogy irassanak be még egybe. A THE-s tábor lett a következő.
 
- Milyen hajóval kezdted?
Optimisttel  vitorláztunk, utána még 2 évet versenyeztem versenyszerűen ebben a hajóosztályban.
 
- Hogy kerültél egyáltalán egy ilyen táborba? 
Szüleim beirattak a táborba. A tábor után felajánlottak egy lehetőséget , hogy lehetne versenyszerűen vitorlázni a klubban, én persze örömmel elfogadtam és szerencsére a szüleim is belementek.
 
- Szüleid sportolnak? 
Igen apukám szörfözik,sítúrázik,hegymászó , anyukám hobbiból kosarazik.
 
- Mikor kezdted a versenyzést?
2004-ben volt az első versenyem, a Balatonfüredi Évadnyitó verseny volt az amin legelőször elindultam, de 2003 őszén már voltam versenyen nevezetesen az évadzárón de itt az erős szél és a tapasztalatlanságom miatt nem indultam egy futamon sem.
 
- Milyen osztályokban versenyeztél?
Először Optimistben, 1 évet serülőben és 1 évet ifiben   aztán 2 év után Cadetban is egy év ifi és 1 év serdülő itt sikerült 2 magyar bajnoki címet nyernem és a 2007-es ranglistát is majd az Év fiatal vitorlázójának választottak, amire nagyon büszke vagyok, és még most sem hiszem el hogy történhetett ez. Azelött nem is gondoltam erre sohasem. Az idei a 2. évem 420-asban  .
 
- Kikkel versenyeztél?
Első cadettos évemben Borsos Dániellel aki már tapasztalt manchaft volt ő tanított meg a hajó felszereléséről és beállításairól. Utána az öccsével Gergővel mehettem aki szintén 1 éves manchaftolás után került hozzám. De aztán  420-ban nem kaptam ilyen manchaftokat, mert Pertahai Gergő azelött cadett kormányos volt mint én, de nagyon gyorsan beletanult a manchaftolásba.  A jelenlegi manchaftom Doubrovszki Bálint, majd meglátjuk mit hoz a jövő.
 
- Ki foglalkozik veled a THE-ben?
2 edzőm van. Jelenleg Regős Attilával, alias Morzsi, vagyok többet mert ő edzi a 420asoskat. Tőle technikailag nagyon sokat tanultam. A mási kedzőm Gerencsér Gergely akit előbb ismertem meg, mert ő tartotta nekem a tábort. Neki is nagyon sokat köszönhetek, de főleg pszihikai megerősítésben.
 
- Milyen eredményedre vagy a legbüszkébb?
A CECC győzelmemre( Közép Európa Cadet Kupa)2007 , a Cadet Ranglista 1. helyre(2007), és az Év fiatal vitorlázójára 2007-ből.
 
- Mi volt eddig a legnagyobb csalódás?
Elég sok csalódás ért az elmúlt években, gyakorlatilag az egész tavalyi év, mivel az elején nem szoktunk össze és nem tudtuk felvenni a versenyt a többiekkel . Azonbelül az elbukott magyar bajnoki cím.(2008) Amit az orrunk elöl halásztak el….
 
- Hogy sikerült az első 420-as szezonod, kivel mész?
Úgy érzem sokat fejlődtem Gergővel, bár az elején nem éreztünk rá a hajóra és egymást sem értettük meg, aztán ahogy telt az idő a nyár folyamán már sikeresek voltunk a magyar mezőnyben, júniusban úgy az 1-3-ba fértünk. Azután meg már a magyar bajnoki címért harcoltunk.
 
- Mik a tervek 2009-re?
Remélem a 2009-es év sokkal szerencsésebb lesz mint a 2008-as mert minden versenyt elbuktunk amit lehett. Mindig a legvégén és ha visszagondolok sokkal jobb lehetett volna. Elsősorban jól szerepelni a Baltonfüredi Európa bajnokságon (1/4), Garda tavi vébén (1/3)
 és megnyerni a magyar bajnoki címet. És ha elindulunk a 470-es bajnokságon akkor juniorban 1-3-ban lenni.
 
- Mik a tervek 2009 után?
470-be átülni , azt még nem tudom kivel mert nagyon súly függő és még sokat fejlődünk, így 16 évesen.
 
- Ki támogatja versenyzésedet?
Elsősorban a THE , a Szüleim akik mindenben támogatnak ha sportról van szó, és szerencsére az iskolám is elenged ha tudják hogy válogatott edzőtáborról,vagy nemzetközi versenyre megyek ami fontos nekem.

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása