Naptár

18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Vitorlás hírek

Friss vitorláshírek főként a magyar eseményekről, résztvevőkről!

Friss topikok

• 1VOLÁN: Tibi! ne csigázz, hogy volt tovább? eleve az volt, hogy naponta írsz... (2009.10.10. 22:06) Leutazás
  • Carrotfield: Mik a hírek ? (2009.10.06. 14:28) Tengeri Bajnokság 2009 - Restart
  • gpont007: Grat! (2009.05.18. 10:38) Évadnyitó 2009 – Kacor Király
  • gpont007: mi egy szar cikk. Írói és vitorlázó szempontból egyaránt. Szánalmas újság lett ez a Metro, mióta k... (2009.03.21. 07:02) Cikk a Metropol ujságban
  • gergelyfy: Követtem a VB eseményeit, de gratulálni csak most gratulálok. (bár személyesen nem ismerem a kitűn... (2009.02.08. 18:15) Gondolatébresztő

Optimistesek Palamosban

2009.02.24. 22:26 | Pallus | Szólj hozzá!

Az idei év második megmérettetésén is túl van az Optimistes csapat. Nemzeközi clinicen, valamint a 4. Kabb.Trophy-n vettünk részt a spanyolországi Palamosban. A versenyre 335 nevező, míg az előtte levő edzőtáborra 110 hajó adta le jelentkezését!

A tengerparti város 1850 kilométerre van Balatonfüredtől, amit Gyapival vezettünk le. Reggeli órákban Monte Carlo kikötőjénél is megálltunk és fotókat készítettünk. Délután érkeztünk meg a kisvárosba és foglaltuk el a szállásunkat. Szívélyesen fogadott bennünket Kenneth és Baard a két főszervező.

Felvázolták az öt napra tervezett edzőtábor programját, ami a következőkből állt: reggel 7 órakor futottak a srácok és erőnléti tréning volt. 7.45-től reggeliztünk, 9 órától a klubban volt megbeszélés, ahol a napi feladatokat vázolták az edzőknek, majd utána a versenyzőknek is. 10-órától fél 12-ig vízi edzés a saját edzővel, ebédszünet, majd két órától ismét vízi tréning következett, de már a nemzetközi edzőkkel és a kitalált feladatokkal. Általában délután 17 órakor rendeztek futamot, ahol a másnapi csoportbeosztást is megmondták. Az edzőket szintén elosztották, így másnap külföldi edzővel, valamint külföldi (GRE, ESP, SUI, ITA, BEL, TUR) versenyzőkkel dolgozhattam. Óriási élmény volt, pláne úgy hogy még segíteni is tudtam nekik. (a spanyol fiú futamot is nyert a Kabb Trophyn) Benji, Levi, Jonatán, Zsombi és Balázs is igyekezett végig az edzőtábor ideje alatt-jó rajtokat, jó futameredményeket láttam tőlük, amiért meg is dicsértek minket a görög, holland valamint a belga edzők is.

Második nap az orosz csapattal edzettünk, akik 35 opést hoztak magukkal a messzi keletről. Jó volt látni, hogy a mi fiaink ő előttük járnak és sorra nyerték a háziversenyeket.
A clinic idején Baard nagy hangsúlyt fektetett a rajtgyakorlatokra, szituációs feladatokra, pályaversenyekre-ahova kérte mind a 17 edző segítségét. Minden nap végén este a hotelban tartottak előadást a versenyzőknek - Winner hajó-Toni Tio vitorla bemutató, szabályismereti előadás, napi fotók, filmek elemzése, elméleti oktatás -, majd  mi edzők gyűltünk össze és beszéltük át a  napot, utána a másnapi feladatot ismerhettük meg és próbáltuk tökéletesre csiszolni. Mindenki bedobta tudását és igyekezett azért tenni, hogy a versenyzők fejlődjenek, igyekezzenek, tanuljanak és ismerkedjenek a más ország versenyzőivel.

Jók voltak az előjelek, még ha némi fáradtság látszott a fiúkon, de azt hiszem, hogy ők is és én is nagyon élveztük a clinik minden egyes óráját. Winner hajót teszteltünk, tettük a dolgunkat, praktikákat lestünk el, e-mail címeket cseréltünk és barátságokat kötöttünk.
A verseny pénteken kezdődött-a kis kikötőből átköltöztünk a Beachre, ahol a közel 400 op sorakozott.A versenyiroda egy konténer a helyszín egy strand és mégis 35 nevező ország gondolta úgy, hogy eljön a 4. Kabb Trophyra.

Vártuk ez a szenzációs versenyt főleg egy nagyon jól sikerült edzőtábor után. 6 csoportra osztották a mezőnyt, ami azt jelentette, hogy 110 versenyző állhatott a rajtvonalra. Reméltük az addigiak alapján a jó helyezéseket, sajnos ez nem vált valóra. Fekete rajtok voltak, ahol rögtön kizárták Balázst és Benjit is, akinek a kreutz bójánál kellett szólni, hogy álljon ki vezető helyről. Nem kell mondanom milyen érzés volt neki is és nekem is. Igyekeztem tartani a lelket a srácokban, de láthatóan megfogta őket  a dolog. Jött a második futam, ahol Jonatán lett kizárva már a rajtkor. A többiek a mezőny elején vitorláztak a számunkra kedvező 3-as délnyugati szélben. Ezen a napon több futamot nem rendeztek hisz így is elég későn értünk szálláshelyünkre. Este megbeszéltem a srácokkal, hogy kicsit legyünk óvatosabbak rajtkor, de ugyanakkor egy jó stratégiát is vázoltam, ami talán a következő napokban eredményes lehet.

Szombaton délben jött meg az északi 3-4 bft-os északi-észak-keleti szél, kis hullámzással és a széliránnyal megegyező 5 méteres áramlással. Három futam került lebonyolításra, de ez csak azért volt lehetséges, mert minden rajt elsőre sikerült. Rajtjaink alig-alig sikerültek, de  a kitisztázások annál inkább. Erre főleg Balázs érzett rá és ez meg is látszott futameredményein. Levi, Jonatán, Benji és Zsombi végig a mezőny egy harmadában ért fel a bójához és a befutóig ezen még javítani is tudtak. Tudtuk, hogy erős a mezőny, de mindenkit arra kértem, hogy igyekezzen és bizonyítson nekem is és maguknak is. Volt már öt futam vártuk a vasárnapot és abban reménykedtem titkon, hogy innen se megyünk haza futamgyőzelem nélkül.

Erről Balázs gondoskodott, aki 9. volt az első körben, de a futamot taktikus vitorlázással megnyerte. Nagyon boldogok voltunk Gyapival és büszkék a mieinkre. A többiek is kitettek magukért, hisz Benji végre jó pozícióba került már a rajtnál és ezt meg is tartotta a befutóig. Zsombi utolsó futama is klassz eredmény, Levit sajnos kizárták korai rajt miatt. Jonatán gyenge kreutzal kezdett, de a befutóban már 28. helyen zárt.
Óriási élménnyel, tapasztalattal és tanulságokkal hagytuk magunk mögött Palamost.

Eredmények:(6 futam alapján)

Perényi Miklós

forrás: www.byc.hu

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.