Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Vitorlás hírek

Friss vitorláshírek főként a magyar eseményekről, résztvevőkről!

Friss topikok

  • 1VOLÁN: Tibi! ne csigázz, hogy volt tovább? eleve az volt, hogy naponta írsz... (2009.10.10. 22:06) Leutazás
  • Carrotfield: Mik a hírek ? (2009.10.06. 14:28) Tengeri Bajnokság 2009 - Restart
  • gpont007: Grat! (2009.05.18. 10:38) Évadnyitó 2009 – Kacor Király
  • gpont007: mi egy szar cikk. Írói és vitorlázó szempontból egyaránt. Szánalmas újság lett ez a Metro, mióta k... (2009.03.21. 07:02) Cikk a Metropol ujságban
  • gergelyfy: Követtem a VB eseményeit, de gratulálni csak most gratulálok. (bár személyesen nem ismerem a kitűn... (2009.02.08. 18:15) Gondolatébresztő

Repülő Hollandi Európakupa

2009.04.01. 10:15 | Pallus | Szólj hozzá!

Címkék: vitorlázás fd sailing spartacus repülő hollandi süli andrás papp dávid

Március 19. és 21. közt került megrendezésre a Repülő Hollandi Európa Kupa sorozat első versenye a spanyolországi Alteaban. Nekünk a hajónk még Hollandiában pihente ki az Új-Zélandi konténer út fáradalmait tehát András hétfő délután beült a kocsiba Budapesten, elvezetett a hollandiai Oss-ba, ott felakasztotta a hajót (köszönet az Olcsiéknak, hogy a konténer kipakolást elintézték az előző héten), balra fordult és levezetett Barcelonába. Én a katalán városba repülővel érkeztem kellően nagy bűntudattal, hogy ebben a kis nyugat-európai túrában nem vettem részt. Barcelonából egy laza öt órás út után meg is érkeztünk Alteaba szerda délután.

A tengerparton kellemes 20 fokos idő fogadott minket szikrázó napsütéssel. A város gyönyörű, főleg a belső sikátoros rész rengeteg kis étteremmel és kávézóval, illetve egy templommal a dombtetőn. A kikötő, ahol a klub is található szintén remek (kényelmes széles sólya, rengeteg hely a hajók számára, úszómedence, klubház).
Érkezés után gyorsan összeraktuk a hajót és elintéztük a nevezést. A 100 eurós nevezési díj mellett a szervezők minden versenyző számára ingyen biztosítottak szállást egy közeli négy csillagos szállodában. Minden estére szerveztek közös vacsorát, illetve reggelente mindenki kapott uzsonnás csomagot a hajóba ásványvízzel, szendviccsel, némi gyümölccsel és csokival. Követendő példa.
Gyorsan elfoglaltuk a szállásunkat, majd siettünk vissza a klubba a megnyitóra. A megnyitó jó hangulatban telt köszönhetően a felszolgált helyi vörös bornak illetve a temérdek különféle tapas-nak. Érdekes volt hallgatni az olasz Alberto barátunk (ő a hollandi osztály elnöke) köszöntőét spanyol nyelven. Angolul csak kevesen beszéltek. A spanyolok egyébként nagyon barátságosan fogadtak minket. Többen oda jöttek hozzánk beszélgetni és úgy tűnt tényleg örülnek, hogy ott vagyunk.
Haza felé még betértünk a szálloda melletti angol turisták hordáinak fenntartott krimóba, ahol jól összebarátkoztunk Pepével a tulajdonossal, aki régen szintén vitorlázott de ma már csak egy Harley Davidsont hajlandó vezetni. Hosszasan ecsetelte az elkövetkező pár nap várható időjárását, a gazdasági válság hatását Spanyolországra illetve Budapest szépségét, mivel itt is járt. Továbbá felvilágosítást kaptunk arról, hogy a Jamon Serrano helyett Jamon Ibericot kell vásárolnunk és azt fehér sherry-vel kell fogyasztani, mert minden más bűn. Ajánlott jó éttermet is ahol természetesen rá kell hivatkozni (érdekes, hogy a sajátját nem ajánlotta).

Csütörtök.
Hajnali fél tízkor keltünk. Reggeli a szállodában, majd irány a kikötő. Tervezett rajt délután 1-kor. Kicsit piszmogtunk még a hajóval, felvettük az uzsonnás csomagokat és irány a víz. Gyenge 3-as kellemes sea breeze és napsütés. A rajtot időben ellőtték. 15 hajó állt rajthoz. Mi a bal oldalt húztuk, mert úgy éreztük onnan jönnek a frissülések. Páran velünk tartottak erre az oldalra, de kezdett gyanússá válni, hogy az összes Spanyol a jobb oldalon, mintha zsinóron húzták volna őket, gyalogoltak a jobb szélre. A krajc utolsó harmadára rájöttünk, hogy miért. A jobb oldal marhára lepörgött, és lehetett bójára fordulniuk... Mint azt később a parton megtudtuk ez jellemző a helyre. A krajc bóját 6.-nak vettük és ez is maradt a vége. Ez után még két futamot tartottak hasonló körülmények közt, ahol a 8. és 9. helyen végeztünk.
Este egy kellemes séta a városban, majd vacsora egy kis étteremben. A hivatalos vacsorát, amely 9-kor kezdődött már nem bírtuk megvárni olyan éhesek voltunk és össze szűkült szemekkel fél tíz körül visszamásztunk a szállásunkra.

Péntek.
A tervezett rajt délben. Már reggel látszott, hogy nem sok szél lesz. A környező hegyek párásságából (illetve a helyi időjárás jelentésből) már következtetni lehetett arra, hogy nem fog kialakulni a tegnapi kellemes szélhez hasonló. Ennek ellenére délben kizavartak minket a vízre. Gyakorlatilag nulla szél, napsütés és majd másfél óra halasztás, mikor elkezdett kicsit fújni. A motorosok rögtön kirakták egy pályát és mi kicsit bele vitorláztunk. Bár ne tettük volna. Mikor vissza fordultunk és spinakkerrel közelítettük a rajtvonalat nagyon leállt a szél. Vagyis csak ott ahol mi voltunk, mert a többi hajó szép sorban már felsorakozott a vonalon és el is rajtolt, mi meg jól lekéstük azt. KB 10 perccel később rajtolva csont utolsóként azért végig vitorláztuk a pályát. Miután lement a futam, rövid halasztás után, lelőtték aznapra a versenyt, mikor megjött a szél. Úgy döntöttünk kint maradunk és vitorlázgatunk még egy kicsit. E közben egy nagyobb delfin raj csatlakozott hozzánk nyolc-tíz kölyökkel és pár nagyobb testű felnőttel. Tizenöt-húsz percig ott úsztak a hollandi mellett közvetlenül pár méterre, mikor jött egy motoros hajó ami megzavarta őket. A rendezőségnek is feltűnt, hogy nem a kikötő felé vesszük az irányt és utánunk küldött egy motorost, hogy mára vége és ők mennének ki a partra, és ha még maradnánk az a mi felelősségünk. Mondtuk, hogy maradunk és rendben. Ez után még elvitorláztunk egy közeli öbölbe, ahol megtekintettünk néhány horgonyzó motoroson napozó senorita-t. Este elmentünk a Pepe által javasolt helyre tengeri cuccot enni. Tényleg jó volt.

Szombat.
Felhős ég. Tervezett rajt 11-kor. Gyülekeztek a felhők és szél 90-100 fokokat pörgött. KB fél óra halasztás után kezdett a szél megélénkülni és az iránya stabilizálódni. Át akasztottunk kettes ringlibe és átállítottuk a hajót. A rajtnál már 5-ös szél fújt és erősödött. Jól jöttünk ki a rajtból és vágattunk. A krajc bóját negyedikként vettük pár méterrel a harmadik után. Aztán jött a raum, ahol egy pöffel sikerült elrohannunk az előttünk álló fölött. Fantasztikus érzés volt rohanni három vitorlával a kialakult nagy hullámokon. A raum bója eléggé el volt tűzve ezért a második raum túl élesre sikeredett és le kellett venni a spinakkert. Ezt sajnos a mögöttünk jövő hajó hamarabb észrevette és visszaelőzött a lee bója előtt pár méterrel, miközben rácsúsztunk a másodikra. A krajc és a hátszél során nem változott a helyzet. A befutó krajcra fordulva az első hat hajó nagyon összetömörült. Sajnos a szakasz végén elvesztettünk egy helyet és ötödikként értünk be. Aznap még két futamot rendeztek, de azon már nem vettünk részt. Kirohantunk a partra és megkezdtük a 2500 Km-es hazavezető utat.

Húsvétkor Rabac. Remélem minél többen el tudtok jönni.

Papp Dávid
HUN-13 
 

altea1

 

forrás: www.spartacus.hu

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása