Naptár

18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Vitorlás hírek

Friss vitorláshírek főként a magyar eseményekről, résztvevőkről!

Friss topikok

• 1VOLÁN: Tibi! ne csigázz, hogy volt tovább? eleve az volt, hogy naponta írsz... (2009.10.10. 22:06) Leutazás
  • Carrotfield: Mik a hírek ? (2009.10.06. 14:28) Tengeri Bajnokság 2009 - Restart
  • gpont007: Grat! (2009.05.18. 10:38) Évadnyitó 2009 – Kacor Király
  • gpont007: mi egy szar cikk. Írói és vitorlázó szempontból egyaránt. Szánalmas újság lett ez a Metro, mióta k... (2009.03.21. 07:02) Cikk a Metropol ujságban
  • gergelyfy: Követtem a VB eseményeit, de gratulálni csak most gratulálok. (bár személyesen nem ismerem a kitűn... (2009.02.08. 18:15) Gondolatébresztő

J24-el olaszországban

2009.04.26. 22:35 | Pallus | Szólj hozzá!

A tavasszal 2 magyar J24-es egység is több alkalommal részt vett az olaszországi Téli Regattán. Litkey Farkas és csapata az amerikai Annapolisban megrendezendő J24-es világbajnokságra készültek fel a tengeren, Kovács Zoltán csapata - Weöres Mártival és a lányokkal megerősítve - pedig a 2009-es balatoni szezonra edzettek. A felkészülésük csúcspontja a XXII. Pasquavela 2009 verseny volt, amiről (már hagyományosan) Farky írt egy rövid beszámolót.

Két magyar hajó vett részt a húsvéti regattán Monte Argentárióban. Kovács Zoltán és Weöres Márti csapata és mi Pető Endre, Frankó József, Glódi Balázs, Ormándlaki Áron és Litkey Farkas. Felkészülésünk fontos állomása volt ez a verseny, amely a legrangosabb J 24-es mérkőzés Európában, természetesen az ebén és vébén kívül. Erős mezőnyre számítottunk és nem is csalódtunk. Harmincöt hajó indult, köztük az uralkodó világbajnok Andrea Casale , a helyi mágus Avoltare csapat két jó német egység a Rotoman és a Maxbahr valamint sok jó olasz hajó, köztük a balatoni bronzérmes Jamaica is. Sajnos az időjárás nem volt kegyes és csak hat futamot sikerült megrendezni a kiírt tíz helyett. Nagyon forgolódó időnként leálló szélben vitorláztunk.
Az első nap rögtön halasztással indult. A rendezők mindig a vízen halasztottak, volt, hogy a tizenegyre kiírt rajtot délután négykor sikerült ellőni. Addig mindenki zokszó nélkül türelmesen várakozott.

Az első nap egy, a második krajc végén lerövidített futamot rendeznek. Rosszul rajtolunk de szépen feljövünk a hatodik helyre. A téli regattás ellenfeleink az első két helyen végeznek. Avoltare nyer a Marmaletta JJ a második, harmadik a világbajnok, negyedik a füredi ezüstérmes Rotoman. Nem tudom mennyire jó a sebességünk, mert nagyon egyenetlen a szél.
Második nap időben van rajt. Tíz-tizenkét csomós szél fúj. Megint beszorulunk a rajtnál, de viszonylag hamar kitisztázzuk magunkat. A közép mezőnyből küzdjük föl magunkat az élmezőny végére. Nyolcadik hely. A következő futamban korai rajtosnak érezzük magunkat, de mint kiderül, nem vagyunk azok, Zoliék igen. Mindketten visszamegyünk. Nehéz futam jobbra elforduló széllel, pályamódosítással. Az utolsó félszélben megverünk három hajót és ezzel kilencedikek vagyunk. Zoliék tizedikek. A következő futamra tovább forog a szél jobbra. Határozottan meghúzom a jobb oldalt, de nem jön be. Indiszponált menet, sok pozíció vesztéssel a hátszélben, rosszul jövünk ki a lébója körüli csatákból is. Tizennyolcadik helyen zárunk. Márti nagyon érzi ezt a futamot, ők a nyolcadikok. Összetettben még kieső nélkül mi a hetedik helyet birtokoljuk Zoliék ezen a napon az első futamban is korán rajtoltak, de nem javítottak így ők a mezőny második felében tanyáznak.

Vasárnap a harmadik versenynap. Egésznap nincs szél. Délután indul valami. Kirakják a pályát, de nagyon ferdének látszik, a tengely a szélhez képest balra van. Rájövök, hogy fönt biztos onnan, még inkább balról fúj a szél, és a rendező berakta a bóját a lenti és a cirkáló bójánál mért érték közé. Határozottan balra kell menni. Tudom, de nem vagyok képes megvalósítani. Második soros rajt igazítgatás jobbra. Minden méter veszteség. Egyre rosszabb a helyzet. Csak az van mögöttünk, aki szintén jobbra próbálkozott. A baloldal reménytelenül ellép. Huszonnyolc körül vesszük a bóját. Két hajót megverünk a hátszélben és még néhány jobbost a második krajcban. Huszonegy a vége. Mártiék hasonló szenvedések után huszonkilencedikek. Az összetettben körülöttünk lévők mögöttünk végeznek ugyan, de mivel nekünk volt a legnagyobb kiesőnk (eddig) még így is veszítünk pontokat. Visszacsúszunk a kilencedik helyre.

Hétfő. Délután fél három az időlimit. Klassz négyes szélben futunk ki a kikötőből. Aztán a rajt előtt leáll. Megint várakozás. Dél körül újra indul a szél. Tíz-tizenkét csomó. Tűrhető rajtból jól érünk föl a bójához. Sokat megyünk az első krajcban a világbajnok körül. Nem gázol. A hátszélben megáll a szél. Nem értem mi történik és lemaradunk. Aztán visszajön szinte ugyan úgy. Tizenhetedik helyen fordulunk a második krajc végén. A lé bójánál jól látszik, hogy be lehet futni spinnakerrel. Ezt valahogy az olaszok nem tudják felmérni. Már a Balatonon is feltűnt ez, aztán a téli regattákon is, és most is. E rövid szakaszon négy hajót megverve a tizenharmadik helyen futunk be. Mögöttünk aztán többen szépen befutnak ballonnal. Márti huszonnegyedik. Következő futamban megint jól felérünk, aztán megint megáll a szél, most sem találom a hátszeles menekülő utat, megint lemaradunk. Most azonban nem jön vissza semmi. Egyre rosszabb a helyzet végül lelövik a futamot. Itt a vége. Nyolcadik helyen zárunk a füredi bronzérmes Jamaica előtt, Zoliék huszonkettedikek lettek.

Az eredménnyel elégedett vagyok, a pontszámmal nem. Valahol a Maxbarh és a Marmaletta körül van a helyünk. A negyedik és ötödik futamban maradt az a húsz pont amivel most kikaptunk tőlük. A csapat összeállt, technikai gondunk nem volt. Egy haváriás bójavételünk akadt, amiből nagyon jól jöttünk ki.

L. F.

Az eredménylistát letöltheted PDF formátumban, kattints ide >>

A verseny honlapja: http://www.ycss.it/pasquavela.htm

forrás: www.j24.hu

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.