Naptár

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Vitorlás hírek

Friss vitorláshírek főként a magyar eseményekről, résztvevőkről!

Friss topikok

• 1VOLÁN: Tibi! ne csigázz, hogy volt tovább? eleve az volt, hogy naponta írsz... (2009.10.10. 22:06) Leutazás
  • Carrotfield: Mik a hírek ? (2009.10.06. 14:28) Tengeri Bajnokság 2009 - Restart
  • gpont007: Grat! (2009.05.18. 10:38) Évadnyitó 2009 – Kacor Király
  • gpont007: mi egy szar cikk. Írói és vitorlázó szempontból egyaránt. Szánalmas újság lett ez a Metro, mióta k... (2009.03.21. 07:02) Cikk a Metropol ujságban
  • gergelyfy: Követtem a VB eseményeit, de gratulálni csak most gratulálok. (bár személyesen nem ismerem a kitűn... (2009.02.08. 18:15) Gondolatébresztő

49er edzőtábor Zadarban

2009.03.18. 23:13 | Pallus | Szólj hozzá!

Címkék: edzőtábor zadar 49er byc

Még 2008 őszén merült föl egy februári, tengeri edzőtábor gondolata, melyet a horvát ismerőseink felkeresése követett. A zadari olimpikon páros (Pavle Kostov-Petar Cupac) és edzőjük örömmel fogadták felvetésünket. A téli egyeztetések során csatlakozott az elgondoláshoz az osztrákok tornádóból átült fiatal párosa (Thomas Zajac-Thomas Czajka). Így alakult ki a nemzetközi edzőtábor, melyet a múlt héten sikeresen lebonyolítottunk.

Az utazást megelőző hétvégén végeztük el a hajók technikai felkészítését, majd 21-én,  szombaton kezdtük meg a pakolást. Az utazás napjára is maradt izgalom, hiszen reggel nem indult a transzporter... Galambos Jimmy segítségével sikerült bebörrenteni a 2.4-es dieselt, így délben el tudtunk indulni. (Később azonban vennünk kellett az indításhoz egy kiegészítő akksit). Földváron még megálltunk egy nagyvitorláért, majd innen gyorsan leértünk a határra, ahol pár perc izgalom következett, hála a horvát határőröknek, akik nem nézték jó szemmel kis "féreg-járatunkat". Megígértük, hogy bóra esetén félreállunk, így beengedtek. Este 9-re értünk Zadarba, ahol szállásátvétel és hajóösszerakás következett. Éjjel kettő felé, fáradtan tértünk nyugovóra. Az ezt követő napokban nagyon jó edzésmunkát tudtunk elvégezni. Többek között beállítottuk a hajókat, és rengeteg technikai megoldást lestünk el a profi csapatoktól. Az időjárással nagy szerencsénk volt. Edzéseinket végig napsütésben, általában Bf. 3-4-es szélben tudtuk teljesíteni, de alkalmunk nyílt edzeni egészen gyenge, és kimondottan erős szélben is. Átlagosan egy nap 3-4 órát töltöttünk vízen, így sokat tudtunk fejlődni. Edzések után rettenetes mennyiségű kaját építettünk magunkba, egy vacsora 2-3 órát is eltartott... Jáder, mint Zadar jó ismerője megmutatta a város nevezetességeit, és a horvátok egyik legjobb kajáját, a burekot. A hazaút eseménytelen és unalmas volt a sok élmény után.

Az edzőtábor eredményeit három szemszögből tudjuk összefoglalni:

1.   Hat nap vitorlázás után itthon úgy szállhatunk hajóba, hogy minden szélerőben készség szinten mennek az alapmozdulatok, és erős szélben is gond nélkül le tudunk ejteni. Az olimpikon párostól ellestünk néhány manőverezési technikát.

2.   Több, nagyon fontos technikai megoldást tanultunk el, melyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy magasabb szintre léphessünk a hajókezelés terén. Ezeket a megoldásokat a következő hétvégén be is építjük hajóinkba.

3.   Végül, de nem utolsósorban mind a horvát, mind az osztrák 49er válogatottal nagyon jó kapcsolatot sikerült kiépítenünk, melyből sokat profitálhatunk a továbbiakban (pl. közös edzések, kölcsönös részvétel egymás nemzeti bajnokságain).

Utazásunk felbecsülhetetlen segítséget nyújtott a BYC, ezúton is szeretnénk köszönetünket kifejezni.

Köszönjük a BYC elnökségének, Rozsdinak, Böröcz Istinek és Galambos Jimmynek a segítségét!

Cserép Csaba, Cserép Csongor, Brencsán Ábel, Brencsán Dávid

forrás: www.byc.hu

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.